A DoorDash felveszi Európát a menüjébe a finnországi székhelyű Wolt ételkiszállító cég megvásárlásával, egy 8,1 milliárd dollár értékű, teljes egészében részvényekből álló ügylet keretében - jelentette be a vállalat.
A hír ugyanazon a napon érkezett, amikor a DoorDash arról számolt be, hogy bevétele 45 százalékkal 1,3 milliárd dollárra nőtt a nemrég zárult negyedévben, de vesztesége több mint kétszeresére, 101 millió dollárra nőtt az előző év azonos időszakához képest.
"A DoorDash és a Wolt közös víziója, hogy a helyi kereskedelem globális platformját hozzuk létre, amely megerősíti azokat a közösségeket, amelyekben működünk" - mondta Tony Xu, a DoorDash társalapítója és vezetője a közleményben. "Az egyesüléssel úgy gondoljuk, hogy felgyorsítjuk a termékfejlesztést, nagyobb hangsúlyt fektetünk az egyes piacainkra, és javítjuk az értéket, amelyet a fogyasztók, a kereskedők, valamint a Dasherek és a futárok számára nyújtunk világszerte."
A San Francisco-i székhelyű DoorDash részvényei a bejelentést követő kereskedésben több mint 19 százalékkal, 229 dollár fölé emelkedtek.
A Woltnak több mint 4000 fős csapata van 23 országban működik. A 2014-ben alapított, helsinki székhelyű vállalat lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy ételt, élelmiszert és egyéb termékeket szállítassanak otthonukba vagy irodájukba.
"A DoorDash hihetetlen méretű üzletet épített ki a világ egyik legjelentősebb piacán, míg mi kis hazánkból indultunk, és nagyon korán el kellett sajátítanunk a terjeszkedés művészetét" - mondta Miki Kuusi, a Wolt társalapítója és vezetője.
Az akvizíció lezárása után Kuusi a DoorDash International vállalaton belüli egységet fogja vezetni.