Ehelyett inkább a digitális LCD televíziókra összpontosítanának. Ezt a részleget teljesen át is alakítanák a jövőben. A 2004 végén beindított szárazföldi digitális televízió jelsugárzás óta robbanásszerűen növekszik a digitális TV piac Japánban. Tavaly történt meg először, hogy LCD tévéből többet adtak el ott, mint CRT típusúból, így összesen 4,4 millió LCD TV talált gazdára. Idén a Toshiba szerint ez 6 millióra, 2007-re pedig 7 millióra emelkedhet.
CRT készülékekből tavaly 3,5 milliót értékesítettek, míg 2007-ben valószínűleg már csak 700 ezret tudnak. Ekkorra évi 650 ezer PDP plazmatévé eladást irányoznak elő. A SED (felületi áramvezető elektronsugárzó) kijelzők iránti kereslet idén még igencsak gyengének lesz mondható. A technológiát a Toshiba a Canonnal közösen fejlesztette ki, s jelenleg egy közös gyártósoron zajlik a termelés. A Toshiba eredetileg tavalyra ígérte a SED televíziókat, ám jelenleg a tavaszi időszakot jelölték meg piacra kerülési időpontnak.
A többi nagy gyártóhoz csatlakozva a Toshiba is egy név alá vette a laposkijelzőket gyártó részlegét. "Face" márkanév alatt jelennek majd meg a jövőben a vállalat LCD, plazma és projektoros televíziói, nem csak Japánban, hanem a nemzetközi piacokon is. A Sony a Bravia, míg a Panasonic a Viera márkanév alatt értékesíti hasonló termékeit.
A Toshiba leáll a CRT monitorok gyártásával
A Toshiba tervei szerint áprilistól végleg leáll a CRT (katódsugárcsöves) monitorok, illetve az analóg tunerrel rendelkező LCD televíziók gyártásával és értékesítésével Japánban.
Hirdetés
Hirdetés