Mintha a pandémia nem lenne már elég ahhoz, hogy horrorisztikus chipellátási problémák alakuljanak ki, néhány nappal ezelőtt Japánban erős földrengés volt, ami még több fejfájást okoz egyes vállalatoknak.
A Toshiba is közéjük tartozik, mivel az egyik Oita városban található üzemének gyártósorai megsérültek a földrengés következtében. A cég ezért úgy döntött, hogy felfüggeszti az ottani működést, habár az épületeiben és infrastruktúrájában nem keletkezett jelentős kár.
Mivel azonban a gyártósorokat érintette a földrengés, alaposabb elemzésre volt szükségük a potenciális károk feltárásához. Az autóipar számára a bejelentéskor kifejezetten aggasztó volt, hogy a Toshiba nem adott ki becslést a gyártósorok újraindításának idejéről.
Az oitai üzem kifejezetten az autógyártóknak szánt nagyméretű integrációs (LSI) chipek gyártásáért felelős, így a gyár működésének felfüggesztése további ellátási problémákat forrásává válhat a Toshiba ügyfelei számára.
Az már most is elég egyértelmű, hogy a chiphiány nem múlna el egyhamar, és az autógyártók jelenleg is készülnek az év első hónapjaiban a nehézségek újabb hullámára. Ahogy korábban, ez ismét oda vezethet, hogy az autógyártók végül vagy felfüggesztik a gyártást bizonyos üzemekben, vagy bizonyos rendszerek nélkül szállítják le az autókat.
A hónap elején a Toyota megerősítette, hogy nem lesz képes annyi autót gyártani, mint amennyit tervezett az idei pénzügyi évre, a fő ok a chiphiány. Nem is olyan régen a BMW is úgy döntött, hogy bizonyos modelleket érintőképernyő nélkül árusít, míg a General Motors lemondott a fűtött ülésekről és a parkolást segítő rendszerekről a kínálatában szereplő több típusnál.
Az elemzők továbbra is úgy vélik, hogy a chipproblémák még ebben az évben enyhülni fognak, de egyelőre mindenki csak arra vár, hogy 2022-ben véget ér-e az egészségügyi válság, vagy sem.
A Toshiba azonban nem túl hosszú vizsgálódás után közölte, hogy részben újraindította a félvezetőgyártást Oitában - jelentette a Reuters. A gyár két gyártósorának egyikét szerdán indították újra a cég közleménye szerint. Arról egyelőre nincs hír, hogy a másik gyártósor mikor kezd újra termelni.
Az üzemben rendszer LSI chipeket gyártanak, amelyek mintegy 60 százalékát autógyártóknak és ipari gépgyártóknak adják el. A vállalat egy észak-japáni üzemben is gyártja ezeket a chipeket, de más szigetországi gyártók, például a Renesas Electronics is előállít ilyen eszközöket.