Magyarországon az internet-felhasználóknak többnyire pozitív a véleményük az interneten megjelenő hirdetésekkel kapcsolatban - derült ki a Gemius SA nemzetközi internet kutatóintézet tanulmányából.
A kutatás szerint a válaszadók 67 százaléka elfogadja az online hirdetéseket, amelynek köszönhetően ingyenesen hozzáférhetnek a weboldalakhoz. Mindössze 4 százalékuk fizetne inkább, hogy olyan oldalakhoz férjen hozzá, ahol nem találkozik reklámokkal. Érdekes megfigyelni, hogy a tanulmány szerint az online hirdetések 3 százalékkal informatívabbak, és 3 százalékkal kevésbé idegesítőek a TV reklámoknál.
Az internet-felhasználók 84 százaléka bevallottan ráklikkel az online hirdetésekre, mi több, a válaszadók 39 százaléka időnként - miután találkozott a hirdetéssel az interneten - további információt keres a hirdetett termékkel/szolgáltatással kapcsolatban. 14 százalékuk gyakran, 3 százalékuk pedig mindig eszerint cselekszik. A kutatásban résztvevő felhasználók 31 százaléka örülne annak, ha lehetősége lenne megvásárolni a terméket egy online áruház weboldalán a hirdetésre való klikkelést követően, amely egy igen jelentős érték.
A válaszadók körében a legismertebb kreatívnak a pop-up, és a szponzorált link bizonyult, melyeket a felhasználók több mint 60 százaléka választotta. Ezzel szemben az interstitial és a boksz típus bizonyult a legkevésbé ismertnek. A bemutatott kreatív típusok közül a válaszadók a bannert, a skyscrapert, illetve a szponzorált linket kedvelték leginkább, míg a pop-undert, a pop-upot, valamint a toplayert legkevésbé. Tehát a kevésbé "tolakodó" típusok nyerték el leginkább a felhasználók tetszését.
A tanulmány szerint az online hirdetési kampányok hatékonysága leginkább magától a hirdetett terméktől/szolgáltatástól függ, de ugyanakkor a hirdetés egyedisége is igen meghatározó (47,6 százalék, illetve 41 százalék válaszolt így).
Az online kampányokkal kapcsolatos pozitív attitűd hatással van a hirdető cégek megítélésére is. A válaszadók 53 százalékának véleménye szerint azok a vállalatok, amelyek az interneten hirdetnek modernek. Nem kevesebb, mint 27 százalékuk szerint ezek a vállalatok innovatívak, technológiailag fejlettek és dinamikusak. Ez az eredmény mutatja az internet erejét, mint brand építő medium.
A kutatást a Gemius és partnerei folytatták hét különböző európai országban: Csehországban, Lengyelországban, Litvániában, Magyarországon, Romániában, Szlovákiában és Ukrajnában. Magyarországon a Gemius az AdHoc tanulmányt a Sanoma Budapesttel együttműködve készítette el.
origo.hu 2006.07.31.
A többség elfogadja a netes reklámokat
A magyar felhasználók 84 százaléka bevallottan ráklikkel az online hirdetésekre. Leginkább a bannereket kedvelik, a pop-upokat elutasítják.
Hirdetés
Hirdetés