A kínai technológiai óriás, a Tencent alapítója, Pony Ma a platform Tik-Tok-szerű, például live stream koncerteket közvetítő fejlesztését "a vállalat reményének" nevezte. A cég igyekszik kikezdeni a rövid videós üzletágban a ByteDance (TikTok), a Douyin és a Kuaishou dominanciáját. Ezt jelezi, hogy a tartalomkészítők közösségének kiépítésére is csapatot hozott létre. "A Tencent reméli, hogy a Channelsből egy következő WeChat Payt tud csinálni. Van rá esélye. De ez is nehéz lesz" - mondta Liao Xuhua, az Analysys elemzőcég vezető elemzője a Reutersnek.
A WeChat Pay a 2013-as indulását követő egy év alatt a kínai mobilfizetési piac második legnagyobb szereplőjévé vált a Jack Ma által alapított Ant Group tulajdonában lévő Alipay mögött. A kétéves platform a Tencent fénypontja volt az egyébként borús 2022-es évben, amikor más termékeinek, például a játékok és a fizetési szolgáltatások bevételeit szigorúbb játékszabályozás és szigorú COVID-19 korlátozások sújtották.
A csatornák összesített nézettsége tavaly több mint háromszorosára ugrott - közölte a Tencent a héten, amikor nyilvánosságra hozta a platform legfrissebb növekedési adatait. A napi aktív alkotók és a videófeltöltések száma több mint kétszeresére nőtt. A bruttó áruérték (GMV) a livestreaming e-kereskedelemből, ahol valós időben árulnak online árukat, több mint 800 százalékkal ugrott meg a Channels-en, mondta a vállalat.
A LatePost jelentése szerint a Channels napi tranzakciói a livestreamelt eladásokból 2022 szeptemberében először érték el a 100 millió jüant (15 millió dollár), ami éves szinten mintegy 36 milliárd jüant jelent.
A Tencent számos termékét - a Tencent Meetings-től kezdve a WeChat Mini Programig - integrálja a Channels-sel, hogy segítse az alkotókat a livestream tartalmak közvetítésében, akárcsak az amerikai Backstreet Boys együttes. A Tencent Meetings egy Zoom-szerű telekonferencia-szolgáltatás, míg a mini programok olyanok, mint az Apple iOS és a Google Android operációs rendszereinek alkalmazásai, de kevésbé adatigényesek, és a WeChaten belül futnak.
Az integráció lehetővé tenné például, hogy egy podcast műsorvezető interjút készítsen a Meetings-en, és azt élőben közvetítse a Channels-en. Ha a házigazda a beszélgetés során egy terméket ajánl, a képernyőn felugorhat egy link, amely a nézőket egy miniprogramhoz vezeti, ahol a WeChat Pay segítségével megvásárolhatják a terméket.
A Tencent emellett csökkentette a Csatornákon történő pénzszerzés küszöbét is, lehetővé téve, hogy a korábbi 1000 követővel szemben már 10 követővel rendelkező felhasználók is elkezdhessenek pénzt keresni hirdetéseken keresztül. A TikTok esetében a tartalomkészítőknek 10 ezernél több követővel kell rendelkezniük ahhoz, hogy elkezdhessék a monetizációt.
Novemberben a Tencent elnöke, Martin Lau azt mondta, hogy a Channels hirdetési bevételei 2022 negyedik negyedévére elérik az 1 milliárd jüant. A Channels e hónaptól kezdve az e-kereskedelmi kereskedők számára 1-5%-os jutalékot is felszámít.
Míg egyes elemzők szerint a Channels a Tencent legjobb esélye arra, hogy utolérje a ByteDance-t, mások szerint nehéz lesz olyan nagyra nőnie, mint a Douyin, a TikTok kínai változata.
"Amikor egy közösségi hálózati alkalmazásból kell kiindulni, majd belépni a rövid videók területére, akkor egy egész e-kereskedelmi rendszert kell kiépíteni a támogatásához ... Nem mondom, hogy nem tudnak eljutni oda, de ez nagyon nehéz" - mondta Liao az Analysysys-tól.
Shawn Yang, a Blue Lotus Capital Advisors kutatócsoport ügyvezető igazgatója azonban a WeChat forgalmában rejlő potenciál miatt bízik a Channelsben. A WeChat, Kína legnépszerűbb csevegőalkalmazása több mint egymilliárd aktív felhasználóval. "Például a Douyin vagy a Kuaishou esetében nem tudod majd megkérni a nézőidet, hogy adjanak hozzá valakit a WeChaten. De a Channels-en gyorsan megtörténhet. Ez nagyon előnyös azoknak, akiknek már van saját privát forgalmuk a WeChaten" - mondta Yang.