A számítógépes perifériákat és szoftvert gyártó Logitech továbbra is a távmunka és a digitális oktatás egyik nagy nyertese, termékeinek népszerűsége robbanásszerű növekedés után továbbra is emelkedő pályán mozog. A svájci-amerikai technológiai vállalat kiegészítőire és perifériáira - a koronavírus-járvány keretében hozott távoktatási és otthoni munkavégzési intézkedések hatására - továbbra is tartós kereslet mutatkozik.
Olyannyira biztos ez, hogy a vállalat immáron harmadjára javította fel a március végével záródó pénzügyi évére vonatkozó eladási és nyereség-előrejelzését, és nem is csak pár százalékkal. Legfrissebb kalkulációi szerint az eladásai 57-60 százalékkal nőnek az eddig becsült 35-40 százalékos bővülés helyett éves összevetésben. Működési nyereségére vonatkozó várakozását pedig 700-725 millió dollárról, 1,05 milliárd dollárra változtatta.
A Logitech bevétele a tavalyi utolsó negyedévben - ami a cég egyik legerősebb háromhavi időszakának számít - 85 százalékkal, 1,67 milliárd dollárra ugrott, 423 millió dolláros nettó nyereséggel. Működési eredménye egyszeri tételek nélkül 2,45 dollárra emelkedett részvényenként az egy évvel korábbi 84 centről.
Elképesztően nagyot ugrott, elérve a 309%-os emelkedést a webkamerák értékesítése a harmadik negyedévben, míg a kollaborációs megoldások eladásai 218%-ra ugrottak, a billentyűzetek iránti kereslet 40%-kal nőtt, a táblagépek és kiegészítők értékesítése szintén növekedett, 342%-ra az őszi lezárások eredményeként a tavalyi harmadik negyedévben.
Persze a mérlegnek van másik oldala is. Az okosotthon-megoldások, és a mobil hangszórók eladási számai igencsak estek, hiszen mindenki otthon ül, nincs szüksége ezekre az eszközökre. A Logitech szerint viszont az összességében ezzel együtt is hihetetlenül megugró sikerek annak tudhatók be, hogy erős és átfogó portfólióval rendelkezik a vállalat, ahol egyes szegmensek ideiglenes gyengélkedéseit nem csak kiegyenlíteni tudják más termékvonalak, de a mostanihoz hasonló túlteljesítésre is képesek.