A világ éhezik az ötletekre. A globalizáció során a termékek és szolgáltatások egyre jobban hasonlítanak egymásra, és az erős piaci verseny kikényszeríti, hogy hasonló kategóriájú termékek között a minőség ne különbözzön túlságosan. Ebben a környezetben az innováció és az innovációs képesség markáns megkülönböztető jegy, vagyis versenyelőny.
Egyre több vállalat helyez hangsúlyt az innovációra és a nyílt együttműködésre, mert szeretnék, hogy legjobb ötletekből hasznot húzzanak, a versenyben előnyre tegyenek szert, újabb piacokon jelenjenek meg és ügyfeleik számára értéket hozzanak létre. A legsikeresebb cégek innovációs kultúrát teremtenek.
Az IBM egy a világot átfogó, egyedülálló együttműködésen alapuló online találkozással biztosított teret az innovációhoz. A csatlakozáshoz csupán számítógépre volt szükség. Július 24-től 27-ig egy on-line fórum keretében küldhették el munkatársai, családtagjaik és ügyfeleik ötleteit, javaslatait a következő témákban: utazás, egészség, egy jobb bolygó és kereskedelem.
Ezen belül altémákat is választhattak: a jövő járműve, a tömegközlekedés hatékony szervezése, digitális média, globális utaztatás, járványok megelőzése, egészséges életvitel, költséghatékony egészségügy, jobb diagnózis, hatékony energiafelhasználás, a meglévő energiaforrások jobb hasznosítása, fenntartható energia-rendszerek, vízgazdálkodás, üzleti tranzakció-kezelés, a kisvállalatok globalizálódása.
A több tízezer ötletet az IBM szakértői szeptemberig "tisztítják", majd egy újabb world jam keretében finomítják. A cég 100 millió dollárt különített el arra, hogy ezek alapján új ajánlatokat és szolgáltatásokat fejlesszen ki és vigyen piacra.
A szürkeállomány visszavág
Július 24-27. között lezajlott az IBM Innovation Jam, melynek keretein belül az óriásvállalat arra bátorította munkatársait, hogy "ötleteljenek".
Hirdetés
Hirdetés