A hálózatra kapcsolt eszközök számos embernek átalakították az életformáját, sokan például csak online vásárolnak, de nem mindent és nem egyforma intenzitással vásárolnak.
Az úgynevezett csomagolt fogyasztási cikkek (consumer packaged goods – CPG) között vannak, amelyek a hálózaton át elég rosszul fogynak – különösen a romlandó áruk ilyenek, amelyeknél fontos a frissesség –, és vannak más termékek vagy szolgáltatások (könyv, zene, utazás), amelyekből rengeteget lehet eladni a neten. Érdekes, de az online élelmiszer eladások is folyamatosan növekednek összességükben.
A Nielsen piackutató cég 56 országban elvégzett felmérése arra volt kíváncsi, hogy a digitális eszközöknek miféle befolyásuk van az élelmiszer eladásokban. A világ minden tájáról verbuvált válaszadók 26 százaléka jelezte, hogy tervezi élelmiszer és italáru beszerzését hálózatra kötött eszköze segítségével a következő 3-6 hónapban. Ez az érték 8 százalékot nőtt a legutóbbi, 2010-es felmérés óta. A bőrápolószerek és kozmetikumok esetében a növekedés 22-ről 25-ra történt ugyan ebben az időszakban.
Minden ötödik válaszadó jelezte, hogy e-könyv, digitális újság vagy magazin vásárlását tervezi. A nyomtatott könyvek online vásárlása és a nyomtatott lapok előfizetése a válaszadók 44 százalékát érintette 2010-ben, de idén már csak 33-at.
A növekedést olyan kategóriák produkálták, mint a videojátékok és játékszoftverek vásárlása (plusz 18 százalék), szórakoztató programok jegyei (plusz 10 százalék), video- és zenei termékek (plusz 5 százalék), autók, motorkerékpárok és kiegészítőik (plusz 4 százalék) és ruházat, kiegészítők, cipők illetve ékszerek (plusz 1 százalék).