A Salesforce 2015-ben indította el ágazatspecifikus felhőjét, hogy segítse az egészségügyi szolgáltatókat a betegekkel való hatékonyabb kapcsolattartásban és a digitális átalakítási tervek felgyorsításában egy olyan ágazatban, amely gyakran lassan alkalmazza az új technológiákat. A Salesforce Service Cloudra épülő Health Cloud platformot úgy tervezték, hogy a szervezetek szélesebb rálátást kapjanak a betegadatokra, és integrálódjanak az elektronikus egészségügyi nyilvántartó (EHR) rendszerekkel.
A minap bejelentett frissítések között szerepel a távoli betegellenőrzés. Ez a csatlakoztatott egészségügyi eszközök adatait, például a pulzusszámot vagy a vércukorszintet használja a betegek egészségi állapotának nyomon követésére egy Health Cloud műszerfalon, lehetővé téve a szolgáltatók és az ápolási koordinátorok számára a betegek egészségi állapotának nyomon követését személyes találkozás nélkül.
Az intelligens időpont-kezelési eszköz lehetővé teszi a betegek számára, hogy eldöntsék, önállóan, PC-n vagy mobileszközön keresztül kívánnak-e időpontot egyeztetni, vagy egy call center operátorával beszélnek. A folyamat egyszerűsítése érdekében a látogatás előtti kérdőívek létrehozhatók és időponttípusonként testre szabhatók.
A gyógyszermenedzsment funkció egyetlen listát képez a beteg jelenlegi és korábbi gyógyszereiről, így a klinikusoknak és az egészségügyi szervezeteknek nem kell manuálisan, külön rendszerekben kezelniük a gyógyszerek felülvizsgálatát.
Az egészségügy egyre nagyobb hangsúlyt kap a Salesforce számára, amely az év elején indította el Vaccine Cloud szolgáltatását a Covid-19 vakcinák készletének és elosztásának kezelésére.
"Nem titok, hogy a világjárvány felgyorsította a digitális átalakítási erőfeszítéseket, muszáj volt megfelelni annak a kihívásnak, hogy az embereket digitálisan összekapcsolják, miközben fizikailag kénytelenek voltak eltávolodni egymástól. Az egyik legfontosabb terület, ahol ennek meg kellett történnie, az orvosok és a betegek közötti interakció volt, mivel az embereknek továbbra is szükségük volt orvosi segítségre" - mondta Brent Leary, a CRM Essentials tanácsadó cég társalapítója és partnere.
Nem a Salesforce az egyetlen CRM-szolgáltató, amely az egészségügyre összpontosít. A Microsoft Cloud for Healthcare az ágazatra szabott Dynamics 365 funkciókat, például az ellátás koordinálását és a betegek bevonását is magában foglalja. Tágabb értelemben a nagy felhőszolgáltatók növelték az egészségügyi és élettudományi szektornak szánt szolgáltatásokba való befektetéseiket. A Google például a múlt hónapban indította el Healthcare Data Engine nevű szolgáltatását, amely az adatok interoperabilitásának kezelését segíti, és lehetővé teszi az olyan silózott adatok integrálását és szabványosítását, mint az orvosi feljegyzések, kutatási adatok és egyéb adatok, míg az Amazon Web Services a múlt hónapban mutatta be az Amazon for Health platformját, beleértve az Amazon Healthlake adatelemző eszközt. "Óriási a lehetőség ezeknek az iparági igényeknek a kielégítésére, és az összes főszereplő igyekszik megvetni a lábát" - mondta Leary.
Szintén nemrégen az Adobe bemutatta Experience Cloud for Healthcare nevű szolgáltatását. Ennek célja, hogy segítse az adatvezérelt döntéshozatalt az egészségügyi szervezetek körében - jelentette ki Tom Swanson, az Adobe egészségügyi és élettudományi részlegének iparági stratégiáért és marketingért felelős vezetője. Elmondta, hogy a valós időben frissített, egységesített betegadatok lehetővé teszik az egészségügyi márkák számára, hogy személyre szabott ajánlásokat és emlékeztetőket hozzanak létre és nyújtsanak a személyes igényekhez igazodva.