Az eddig több mint 50 millió digitális zenelejátszót értékesítő társaság több cégnek küldött felszólítást, hogy ne használja termékeiben a pod szót, mivel az megzavarhatja a felhasználókat - derül ki az InformationWeek összeállításából. Az érintett vállalatok között van a nyerőgépek, ital- és ételautomaták adatainak gyűjtésére szolgáló eszközt készítő Mach5products és a hordozható elektronikai berendezésekhez (noteszgépek, mp3 lejátszók, mobiltelefonok) védőburkolatot gyártó TightPod, mely ezen a néven is árulja termékeit.
Jogi szakértők szerint az eljárása nem szokatlan az értékes márkanévvel rendelkező társaságok körében: igyekeznek elkerülni, hogy bíróság elé kerüljön az ügy, ahol nagyon nehéz dolguk lehet, ha nem védték le megfelelően a márkanevet. Az Apple világszerte több mint ötven országban levédte a pod kifejezést is, és mintegy száz országban van folyamatban ilyen eljárás, köztük az Egyesült Államokban. A TightPod névhasználatát jóváhagyták az amerikai hatóságok, a cég azonban felajánlotta, hogy átnevezi termékeit, ehhez viszont az Apple anyagi támogatását kéri.
Az Apple nem az egyetlen társaság, mely egyre jobban odafigyel az által bevezetett márkanév használatára. A Google a közelmúltban azt nehezményezte, hogy a cég neve gyakorlatilag igévé alakult át, ami szinonimája az internetes keresésnek.
A podot is kisajátítaná az Apple
Az iPod mellett a pod kifejezést is teljesen a magáénak akarja tudni az Apple, a világ jelenleg legnépszerűbb zenelejátszójának gyártója.
Hirdetés
Hirdetés