A Netflix új, reklámokkal támogatott csomagja volt legkevésbé népszerű előfizetési lehetőség novemberben, az első hónapban, amikor a streaming óriás ezt kínálta. Az Antenna előfizetés-elemző cég szerint ez a csomagja az új előfizetések 9 százalékát tette ki novemberben az Egyesült Államokban.
Az Antenna szerint az első hónapban a hirdetéssel támogatott csomag előfizetőinek mintegy 57 százaléka olyan személy volt, aki újra vagy először csatlakozott a szolgáltatáshoz, míg 43 százalékuk drágább csomagokról váltott vissza.
Az alacsonyabb költségű, reklámmal támogatott csomagokat indító streamingszolgáltatások célja általában az, hogy minél több új felhasználót toborozzanak, miközben minimalizálják a drágább csomagokat lecserélő felhasználók számát.
Az HBO Max, amely 2021 júniusában indította el saját, havi 9,99 dolláros hirdetéssel támogatott csomagját, az Antenna szerint erősebb korai eredményeket ért el. Az HBO Max hirdetéssel támogatott csomagja az első hónapban az új amerikai előfizetések 15 százalékát tette ki, és az új ügyfeleknek csak 14 százaléka váltott le a prémium szintről.
A Netflix szóvivője szerint az Antenna adataiban pontatlanságok voltak. "Még nagyon az elején járunk a hirdetéssel támogatott szintünknek, és elégedettek vagyunk a bevezetésével és az elkötelezettségével, valamint a hirdetők buzgalmával, hogy partnerek legyenek a Netflixszel" - mondta.
A Netflix november 3-án indította el a havi 6,99 dolláros hirdetéssel támogatott csomagot az Egyesült Államokban, amely része annak a törekvésnek, hogy diverzifikálja bevételeit és bővítse előfizetői bázisát. A Netflix drágább csomagjai, amelyek havi 9,99 és 19,99 dollárba kerülnek, további funkciókkal rendelkeznek. Néhányuk magasabb videóminőséget kínál, és lehetővé teszi, hogy egynél több felhasználó egyszerre streamelhessen.
"A reklám számunkra kúszás, járás, futás. Mi most határozottan kúszunk" - mondta Ted Sarandos társ-vezérigazgató a hónap elején egy befektetői konferencián. A Netflix nyilvánosan nem bocsátotta előre, hogy várhatóan hány új ügyfelet vonz majd az új terv.
November végén az Antenna becslése szerint az amerikai Netflix-előfizetők 0,2 százaléka volt a reklámokkal támogatott csomagban. A streaming óriáscég összesített ügyfél-felvétele az Egyesült Államokban novemberben alacsonyabb volt, mint októberben - állapította meg az Antenna.
A Netflixnek szeptember végén 223 millió ügyfele volt világszerte. Az Egyesült Államokban csatlakozott a hirdetésekkel támogatott streaming-szolgáltatások zsúfolt mezőnyéhez, a Walt Disney irányítása alatt álló Hulu és Disney+, a Comcast, az NBCUniversal Peacock, a Paramount+ és az HBO Max mind hirdetésekkel támogatott szolgáltatási szinteket kínálnak.
A hirdetések eladása segít a vállalatoknak abban, hogy átlagosan több bevételt generáljanak a felhasználóiktól. Ráadásul azok a fogyasztók, akik egyébként lemondanák az előfizetést, választhatják az olcsóbb, reklámokkal támogatott csomagot, és maradhatnak.
A Disney+ a hónap elején egy áremelés részeként elindította saját rivális hirdetési szintjét. Azok az ügyfelek, akik nem akarták kifizetni az új, havi 10,99 dolláros árat a reklámmentes csomagért, továbbra is fizethettek havi 7,99 dollárt, de ehhez reklámokat is kaptak.
Egyelőre a Netflix hirdetési szintje leginkább az eddigi legalacsonyabb árú alapcsomagjához hasonlít, amely jellemzően a legkevésbé népszerű volt. A hirdetési szint előfizetői egyszerre egy eszközön streamelhetnek. A reklámokkal támogatott szint nem teszi lehetővé a letöltéseket. Sarandos a hónap elején azt mondta, hogy a vállalat idővel valószínűleg több, reklámokkal támogatott szolgáltatási szintet fog bevezetni. "A fogyasztók bebizonyították, hogy a megfelelő ajánlattal valóban elfogadják a reklámokat" - mondta Carson.
Novemberben az Antenna szerint az HBO Max előfizetők 21 százaléka az Egyesült Államokban hirdetésekkel támogatott csomagot használt, míg a Hulu előfizetők 57 százaléka választottt ilyen típusú csomagot. Az NBCU szóvivője szerint a Peacock előfizetőinek mintegy 90 százaléka a hirdetéssel támogatott csomagot használja - számolt be a Wall Street Journal.