A Microsoft bejelentette, hogy 1,05-1,15 milliárd dollárt különít el nyereségéből az Xbox 360-nál felmerülő gyártási hibák kijavítására, valamint a géphez nyújtott kibővített garanciaidő költségeinek fedezésére. Azok az ügyfelek, akiknek három piros villogó fény jelzi a hibát, három év garanciát kapnak visszamenőleg, a vásárlás dátumától számítva. A Microsoft kijavítja vagy kicseréli a készüléket, és a szállítási költségeket is fedezi. A vállalat visszafizeti a javítás költségeit azoknak az ügyfeleknek, akik saját költségükön csináltatták meg a konzolt.
Chris Liddell, a Microsoft alelnöke a sajtónak nyilatkozva elmondta: az Xbox 360 eladásai egyébként sem alakultak úgy, ahogy tervezték. A vállalat úgy számolt, hogy június végéig 12 millió darabot fog értékesíteni, ám csupán 11,6 milliót sikerült eladni belőle. (Az egymilliárdos pluszkiadás ezeket a gépekre, valamint további 2 millió darab már legyártott, de még nem értékesített Xboxra vonatkozik.) A Financial Times adatai szerint a Microsoft szórakoztatóelektronikával foglalkozó divíziója, melynek forgalma legnagyobb részben a játékkonzolokra épül, összesen több mint 4 milliárd dolláros veszteséget halmozott fel a legelső Xbox kibocsátása óta.
Az elemzők mindezzel együtt okos lépésnek tartják az újabb egymilliárdos kiadást. Billy Pidgeon, az IDC elemzője szerint a vállalat számára életbevágóan fontos a vásárlók hűségének megőrzése, jelenlegi helyzetében ugyanis csak ettől remélheti, hogy az Xbox valaha is profitot termeljen - egy konzol esetében ugyanis nem maga a hardver, hanem a hozzá eladott játékok hozzák a nyereséget.
Az Inquirer számítástechnikai bulvárlap azért nem hagyja ki a lehetőséget, és híradásában a Microsoft mellett a Sonyba is belerúg egyet: szerintük ha a PS3 konzolok sokkal megbízhatóbbnak bizonyulnak, annak az lehet az oka, hogy a raktárak polcain pihennek, és még sohasem kapcsolták be őket.