A Microsoft megkapta az amerikai trösztellenes hivatal jóváhagyását a Nuance Communications mesterséges intelligencia és beszédtechnológiai vállalat megvásárlásához. Az áprilisban bejelentett 16 milliárd dolláros üzletre azt követően került sor, hogy a vállalatok 2019-ben partnerségre léptek az egészségügyi adminisztrációs munkák, például a dokumentáció automatizálása érdekében.
A Nuance az amerikai Értékpapír- és Tőzsdefelügyelethez (SEC) benyújtott beadványában közölte, hogy június 1-jén lejárt a határidő, ameddig az amerikai kormány kifogást emelhetett az ügylet ellen. Ez a lejárat "teljesíti az egyesülés lezárásának egyik feltételét" - áll a vállalat közleményében. A Microsoft szóvivője közleményében elmondta, hogy az ügylet más joghatóságok hatósági vizsgálatán is átesik, és a tervek szerint 2021 végén zárul le.
A SEC hallgatólagos jóváhagyása még nem jelenti, hogy az ügyletet lezárták, mivel más hatóságok is érintettek, és a Microsoft arra számít, hogy az ügylet további vizsgálatokon is átesik, és csak 2021 végére várható a lezárása.
A Nuance-üzlet várhatóan megerősíti a Microsoft jelenlétét az egészségügyben - mondta Satya Nadella. "A Nuance szállítja az 'AI-réteget' az egészségügyi ellátás helyszínére, és úttörő szerepet tölt be a vállalati AI valós alkalmazásában. Az AI a technológia legfontosabb prioritása, és az egészségügy a legsürgetőbb alkalmazási területe" - jelentette ki a Microsoft vezérigazgatója.
Microsoft számára azért volt fontos a Nuance felvásárlása, mert a cég Cloud for Healthcare szolgáltatása a Nuance megoldásaival és szakértelmével jelentősen megerősödik a professzionális egészségügyi piacon. Az akvizíció megduplázza a Microsoft teljes megszólítható piacát (TAM) az egészségügyi szolgáltatások területén, így ennek értéke közel 500 milliárd dollárra nő.
Az egészségügyön túl a Nuance az interaktív hangválasz (IVR), a virtuális asszisztensek, valamint a digitális és biometrikus megoldások terén nyújt AI-szakértelmet és ügyfél elkötelezési megoldásokat minden iparágban.
Ez a szaktudás a Microsoft felhőszolgáltatásaihoz (Azure, Teams, Dynamics 365) társítva lehetővé teszi, hogy következő generációs ügyfélkapcsolati és biztonsági megoldásokat alapozzon meg.