"A technológiai, média- és telekommunikációs (TMT) vállalatok számára ez egy klasszikus befektetési dilemmát jelenti: hova és mennyit fektessenek be, hogy elkerüljék metaverzum úttörőként a vakvágányra futást, de minimalizálniuk kell annak esélyét is, hogy feleslegessé váló projektekbe fektessenek pénzt" - mondta a jelentésben Mark Gibson, a KPMG amerikai TMT-vezetője.
A metaverzum tág értelemben egy olyan digitális világ koncepciója, ahol az emberek virtuális valóságplatformokon keresztül élnek, dolgoznak és játszanak, illetve avatarokként lépnek kapcsolatba egymással. A KPMG felmérése szerint a TMT-vezetők 60 százaléka úgy véli, hogy a metaverzum növelheti a bevételt és a nyereséget, valamint csökkentheti a működési költségeket, mivel a tranzakciók a fizikai helyett a virtuálisra tevődnek át. Úgy vélik, hogy az interaktív élmények révén az ügyfelek elégedettsége is javulhat - derült ki a felmérésből.
De hasonló arányban ismerték el, hogy a metaverzumban rejlő lehetőségek ellenére még további finomításra és fejlesztésre van szükség - közölte a KPMG. "A felmérésünkben részt vevő TMT-vezetők többsége úgy érzi, hogy a metaverzumot még néhány év választja el attól, hogy virágzó kereskedelmi ökoszisztémává váljon" - áll a jelentésben.
A megkérdezett globális vállalatok többsége (70%) 2023-ban technológiai költségvetésének kevesebb mint 5 százalékát fekteti a metaverzumba, 27 százalék pedig egyáltalán nem különített el forrásokat erre.
A jelentés 767 olyan vállalat technológiai, média- és telekommunikációs vezetőjének válaszait vette figyelembe, amelyek éves szinten 250 millió dollárnál nagyobb bevételt termelnek. A cégek 13 különböző országból és öt kontinensről érkeztek.
A KPMG felmérésének válaszadói közül sokan azt mondják, hogy vállalatuk nincs felkészülve a metaverzumra. "A metaverzumba való befektetés és annak felkarolása előtt álló legnagyobb akadályok az élményeket támogató technológia hiánya, a magas fejlesztési költségek és a megfelelő munkavállalói készségek hiánya" - mondta a KPMG.
A válaszadók mintegy fele szerint hiányzik a metaverzumot támogató megfelelő technológia, míg 50 százalékuk szerint a metaverzumot a magas fejlesztési költségek akadályozzák meg abban, hogy a vállalatuknál teljes mértékben elköteleződjenek mellette és befektessenek a stratégiába. A 49 százalék megjegyezte, hogy vállalatuknál hiányoznak a metaverzum működtetéséhez szükséges munkavállalói készségek.