Mark Zuckerberg vezérigazgató egyben bejelentette, hogy az általa metaverzumnak nevezett virtuális világba hatalmas beruházásokat inítanak.
Ez pedig okoz némi fejfájást a kifejezés megalkotójának. Neal Stephenson sci-fi író, akinek az 1992-ben megjelent "Snow Crash" című könyvében jelent meg először a kifejezés, a közösségi médiában tudatta az emberekkel, hogy ő biztosan nem vesz részt a vállalat azon törekvésében, hogy a metaverzumot valamiféle valósággá tegye.
"Mivel úgy tűnik, egyre nagyobb a zűrzavar ezzel kapcsolatban: Semmi közöm ahhoz, amit a FB a metaverzummal kapcsolatban tervez, azon a nyilvánvaló tényen kívül, hogy egy olyan kifejezést használnak, amit a Snow Crash-ben találtam ki. Nulla kommunikáció volt köztem és az FB között & semmilyen üzleti kapcsolat" - tweetelte Stephenson.
Stephenson 2017-ben a Vanity Fairnek azt mondta, hogy ő csak "kitalálta a szart", amikor először írt a metaversum ötletéről - amit általában egy olyan digitális világnak tekintenek, amelyben az emberek virtuális és kiterjesztett valósággal működő avatarokon keresztül működnek, lehetővé téve számukra, hogy a digitális és a fizikai terek között egyaránt mozogjanak, és a határok elmosódnak.
A Facebook Meta átalakításának részeként a vállalat törli az Oculus VR headset márkáját, és átnevezi azt Meta Questre. Más szerkezeti változtatásokat is végrehajtott, hogy tükrözze a metaverzummal kapcsolatos törekvésekre való fokozott összpontosítást, amelyekről Zuckerberg csütörtökön beszélt az éves Facebook Connect konferencián.
Az új márkanév bevezetésére akkor került sor, amikor a Meta és zászlóshajó terméke, a Facebook a nyilvánosság előtt a nyilvánosság előtt zajló vizsgálatnak nézett elébe, miután kiderült, hogy a cég sokkal többet tudott arról, hogyan károsítja a közösségi hálózat az egyéneket és a társadalmat, mint azt korábban elismerte.
A leleplezések a kongresszusnak, a szabályozó hatóságoknak és a sajtónak eljuttatott dokumentumokból származnak, amelyeket Frances Haugen, az informátor és volt Facebook-alkalmazott szivárogtatott ki. Zuckerberg csütörtökön "nevetségesnek" nevezte, ha azt gondolják, azért változtatta meg a Facebook nevét, hogy elterelje az emberek figyelmét a vállalat legújabb ellentmondásairól.