A Crypto.com és az FTX reklámfelületeket szerzett márkáinak a jövő év legnagyobb amerikai sporteseményén, a profi amerikai futball bajnokság, az NFL nagydöntőjén, a Super Bowl-on.
A Crypto.com és az FTX kriptotőzsdei platformok a február 13-án megrendezendő Super Bowl LVI 2022-en fognak reklámspotokat futtatni. Mindkét tőzsde fáradhatatlanul azon dolgozik, hogy megalapozza a márkáját és behatoljon az Egyesült Államok piacára.
A Super Bowl reklámok köztudottan nagyon költségesek, az árak 5 millió dollár fölé mennek mindössze 30 másodpercért. Egyes szponzorok akár rekordmagas, 6,5 millió dollárt is hajlandóak fizetni ugyanezért a műsoridőért.
A közelmúltban a Crypto.com bejelentette az Angel City Football Club női labdarúgócsapattal való partnerségét is, amely várhatóan 2022-től lép pályára az Egyesült Államok profi bajnokságában. Ettől eltekintve a tőzsde erőfeszítései közé tartozik a Staples Center névhasználati jogainak bebiztosítása. A kriptotőzsde 700 millió dollárért vásárolta meg a 20 évre szóló névhasználati jogokat. Ezzel a Staples Center neve Crypto.com Arénára változott át.
Egy hivatalos közleményben Kris Marszalek, a Crypto.com társalapítója és vezérigazgatója elmondta, hogy platformjukat "új és kreatív módon használják, hogy a kriptopénz a világszínvonalú sport, a szórakoztatás és a technológia jövőjét is táplálja".
Eközben az FTX is nagy összeget fordít reklámköltségvetéséből a márka ismertségének erősítésére az Egyesült Államokban. Októberben a tőzsde megerősítette, hogy a közelgő Super Bowlon reklámot fognak futtatni. Sőt Tom Bradyt, az NFL legendáját és szupermodell feleségét Gisele Bündchent is megnyerte egy 20 millió dolláros reklámkampány főszerepére.
Az év elején az FTX egy amerikai stadion névhasználati jogát is megszerezte. A tőzsde állítólag 135 millió dollárt fizetett egy 19 évre szóló szerződésért, hogy a Miami Heat hazai stadionját FTX Arénára nevezzék át.
A blokklánc technológia már 2020-ban bejutott a Super Bowlra a nem helyettesíthető tokenek (NFT) révén. Az Avocados from Mexico nevű nonprofit kereskedelmi csoport NFT-ket illesztett be a reklámkampányába. Ezzel a felhasználók digitális avokádókat gyűjthetnek, és blokklánc-alapú jutalmakat nyerhetnek. Ivonne Kinser, az Avocados from Mexico digitális marketingért felelős vezetője szerint az eredmények elsöprően pozitívak voltak. Kinser szerint 3,2 milliárd közösségi megjelenést szállítottak a reklámkampánnyal.