Az Egyesült Államokra vetített összes internetes keresés 40%-át bonyolították le a Google rendszerén keresztül, közel 10%-kal megelőzve a második helyen tanyázó Yahoo!-t. A comScore Networks tanulmányából az is kiderül, hogy az egy évvel korábbi adatokhoz képest ez 5,2%-os piaci részesedés-növekedést jelent. Ezzel szemben ugyanezen időszakban a Yahoo! 2,5%-os csökkenést könyvelhetett el.
November hónapban az USA-ban 5,15 milliárd keresést végeztek - 9 %-kal többet, mint egy évvel korábban -, amelyekből 2,05 milliárd a Google oldalain jelenítődött meg. Ez részesedésileg 39,8%-ot jelent. A Yahoo! az összes keresés 29,5%-át tudhatja magáénak, amely 1,52 milliárdot jelent. Az egy évvel korábbi helyzet annyiban különbözött, hogy a Google alig 2%-os előnnyel zárta 2004. novemberét.
A keresés óriási üzletté nőtte ki magát. Az online hirdetések, a fizetett keresési találatok mind hatalmas hasznot jelentenek. A Google bevételének legnagyobb hányadát a fizetett keresési találatok teszik ki. A két nagy rivális Yahoo! és Microsoft dollármilliókat öl kereső szolgáltatásaik bővítésére.
A Microsoft jelenleg a harmadik helyen "kullog", részesedését a 2004-es 14,2%-ról 16%-ra növelte. A Time Warner, melynek része az America Online (AOL), a negyedik helyen végzett 8,7%-kal, amely két évvel ezelőtt még 9,1% volt. Az InterActive tulajdonában lévő Ask Jeeves az ötödik helyet kapta már csak meg. Részesedését 1%-ról 6,5%-ra növelte.
A Google tovább növelte piaci előnyét
Az elmúlt év novemberében mért adatok alapján a Google keresőmotorjának használati rátája tovább növekedett.
Hirdetés
Hirdetés