A Google hirdetési technológiája a közelmúltban a kiadók panaszai nyomán a trösztellenes szabályozó hatóságok vizsgálatát vonta magára. A francia versenyfelügyelet tavaly már 220 millió eurós bírságot szabott ki a vállalatra, míg az Európai Bizottság és brit társintézménye azt vizsgálja, hogy a Google adtech-üzletága tisztességtelen előnyhöz juttatja-e a versenytársakkal és a hirdetőkkel szemben.
"Itt az ideje, hogy a Google vállalja felelősségét, és visszafizesse azokat a károkat, amelyeket ennek a fontos iparágnak okozott. Ezért jelentjük be ma ezeket a két joghatóságot átfogó kereseteket, hogy kártérítést kapjanak az uniós és brit kiadók" - mondta Damien Geradin, a Geradin Partners ügyvédi iroda munkatársa keddi nyilatkozatában.
A Google bírálta a küszöbön álló pereket, mondván, hogy konstruktívan működik együtt a kiadókkal Európa-szerte. "Ez a per spekulatív és opportunista. Ha megkapjuk a panaszt, határozottan harcolni fogunk ellene" - mondta egy szóvivő a Reuters szerint.