A jelentés a végfelhasználói outsourcing-szolgáltatásokat (EUO) és a végfelhasználóknak felhőalapú, automatikus, integrált támogatást nyújtó, új digitális munkahely szolgáltatásokat is értékeli. A Gartner két fő szempont - a jövőkép teljessége és a végrehajtási képesség - szerint állította sorba a 15 vizsgált szállítót.
A Gartner megfogalmazása szerint a "vezetők hozzáértő módon nyújtják szolgáltatási megoldásaikat, világos jövőképpel rendelkeznek a szolgáltatási piac fejlődési irányára nézve, és képességeik aktív továbbépítésével és fejlesztésével tartják fenn vezető pozíciójukat. A vezetők szegmense határozza meg az MWS-piac jövőbeni fejlődésének irányát." A jelentés ezt is megállapítja: "Az MWS lényege a digitális munkahely élményének biztosítása a végfelhasználók számára annak érdekében, hogy a szervezetek az otthonira jobban emlékeztető munkakörnyezeten keresztül, a legtöbbet tudják kihozni a digitális technológia lehetőségeiből az új digitális üzleti szolgáltatások nyújtása és a dolgozói elkötelezettség és a reagálókészség erősítése terén."
A Fujitsu kiterjedt portfóliót kínál végfelhasználói szolgáltatásokból, és jelenleg több mint ötmillió munkahelyet üzemeltet világszerte. Kínálatában szerepelnek hagyományos és virtuális asztaligép-szolgáltatások, menedzselt mobil szolgáltatások, csoportmunka-szolgáltatások és -támogatás, amelyek mindegyike a vállalat MetaArc digitális üzleti platformjára épül. Hogy segíteni tudjon a vállalatoknak kiaknázni a digitális átalakulás előnyeit, eloszlatni a biztonsági aggályokat és kezelni a változó üzleti igényeket, a Fujitsu "co-creation" szemléletet követve működik együtt ügyfeleivel. Megoldásai egyensúlyt teremtenek ügyfelei meglévő hagyományos IT-infrastruktúrája és a gyors digitális IT között - támogatva ezzel az emberek, az adatok és az alkalmazások összekapcsolását és a munkakörnyezetek átalakítását.
A Fujitsu saját megítélése szerint stratégiai jövőképének és világos fejlesztési ütemtervének köszönhetően került a legmagasabb kategóriába, a "vezetők" közé a Gartner felmérésében. A Fujitsu átfogó szolgáltatásportfóliót kínál, és az érdemi üzleti eredmények elérését állítja a középpontba. Szolgáltatása mindig tanácsadással indul, az alkalmazások átalakításával folytatódik, és végül a menedzselt munkahely szolgáltatás nyújtásában csúcsosodik ki, amelynek keretében számos iparágat és technológiát (köztük a dolgok internetjét/IoT) lefedő speciális megoldásokkal látja el ügyfeleit.