A CleanTechnica beszámolója szerint Jim Farley, a Ford vezérigazgatója állítólag azt mondta, hogy a vállalatnak körülbelül 40 százalékkal kevesebb dolgozóra van szüksége az elektromos autók, mint a robbanómotoros járművek gyártásához. Az elektromos autók nem tartalmaznak kipufogógáz-technológiát vagy rendkívül összetett, sok alkatrészből álló motorokat és azok kiegészítő egységeit.
A Fordot ezért vissza kell téríteni az erősebb vertikális integrációhoz. Ez több egymást követő feldolgozási szakaszt és kevesebb kiszervezett terméket jelent. Más szóval a Ford ismét több autóalkatrészt akar maga gyártani.
Érdekes módon Farley emiatt nem szeretné elbocsátani a Ford dolgozóit, hanem átképeznék őket, hogy a Fordnál dolgozhassanak tovább a termelésben. A jelentés szerint Farley azt mondta: "Be kell szerveznünk az erőforrásokat, hogy mindenki részt vehessen a növekedésben."
A Ford azt szeretné, hogy 2030-ra járműveinek fele elektromos legyen. A probléma: jelenleg a Ford kínálatában alig van elektromos jármű. A hagyományos márka jelenleg három elektromos autót kínál: a Mustang Mach-E az 1960-as évek izomautójának újraértelmezése, az F-150 Lightning pick-up a Ford sikeres modelljének elektromos változata, az E-Transit pedig egy elektromos furgon.
A Ford már járt ott, ahová bizonyos szempontból most ismét tart: kezdetben például a vállalat erdőket, vasbányákat, mészkőbányákat, sőt még egy brazíliai gumiültetvényt is birtokolt, hogy ellenőrizze az ellátási láncot.