A Ford bejelentette, hogy "két különálló, de stratégiailag egymástól függő autós üzletágra" válik szét, amelyek a Ford Blue és a Ford Model E. Míg a Ford Blue a hagyományos belsőégésű motoros járművekért felel, addig a Ford Model E az elektromos járművek irányába való elmozdulást képviseli, olyan termékekkel, mint a Mustang Mach-E és a Ford F-150 Lightning.
A vállalat vezetői úgy jellemezték a szétválást, hogy "így fogunk vállalatként nyerni", miközben bevezetik a Ford eredetileg tavaly májusban bemutatott terveit az elektromos hajtásra. Az autógyártó úgy döntött, hogy az új, kizárólag EV-kkel foglalkozó egységet nem próbálja meg speciális felvásárlási társaságként (SPAC) leválasztani.
A korábbi Tesla- és Apple-vezető Doug Field lesz a Ford Model E vezető EV és digitális rendszerekért felelős vezetője. A Ford tavaly ősszel vette fel, miután 2018-ban távozott a Teslától, és több évig dolgozott az Apple Project Titan autonóm elektromos járművén. A Ford Model E-nél a termékfejlesztésért, valamint a szoftverekért és a beágyazott rendszerekért felel.
A termékfejlesztésen kívül az új struktúra egy másik, sok vaporware EV-vel kapcsolatos problémával is foglalkozik majd, az ügyfeleknek való tényleges értékesítéssel. A Model E egység "egy izgalmas új vásárlási és tulajdonlási élmény megteremtésében fog vezető szerepet játszani a jövőben megjelenő elektromos járművek vásárlói számára. Ez egyszerű, intuitív e-kereskedelmi platformokat, átlátható árképzést és a Ford nagyköveteinek személyre szabott ügyféltámogatását foglalja magában". Hogy ebben milyen szerepet játszik a márkakereskedői hálózat, és hogyan reagál majd az újonnan felosztott struktúrára, az egyelőre nem világos.
A Ford elnök-vezérigazgatója, Jim Farley a Model E egység elnökeként is tevékenykedik majd, míg Kumar Galhotra, a Ford Americas & International Markets Group elnöke a Ford Blue elnöke lesz. Az autógyártó a következő négy évben 3 milliárd dollárnyi költséget fog lefaragni a gázüzemű részlegén is, ami Farley és Galhotra megerősítette, hogy elbocsátások is lesznek, még akkor is, ha a Ford Model E nagy hangsúlyt fektet "a legjobb szoftveres, mérnöki, tervezői és UX-tehetségek" megszerzésére.