A Facebook lassan, de biztosan kereste, hogyan fordíthatná termőre a WhatsAppba tett befektetéseit. Az elmúlt néhány évben számos új funkciót adott hozzá az alkalmazáshoz a vállalkozások számára. Most a gazdacég egyenesen bevásárlóközponttá alakítja - legalábbis néhány országban - WhatsAppot.
A Facebook 2020-ban vezette be a Shopst, hogy a Facebook és Instagram oldalakat digitális kirakatokká alakítsa, különös tekintettel a kisvállalkozások igényeire. A vállalat akkoriban megjegyezte, hogy a funkció a WhatsAppra (és a Messengerre) is el fog érkezni, így a mostani bejelentés nem meglepetés.
Valójában úgy tűnik, hogy az Shops integrációja a WhatsAppba lényegében egy, a csevegésekben jól látható gomb megjelenítését jelenti, amely egy vállalkozás Shopjára hivatkozik. Bár ez nem hangzik túl soknak, értékes kiegészítő lehet a kisvállalkozások számára, amelyek a WhatsAppra támaszkodnak az értékesítésben. Ez viszonylag ritka az Egyesült Államokban, de a világ más részein gyakori. A Shopok integrációja segíthet az értékesítés racionalizálásában, miközben az ügyfelek közvetlenül beszélgethetnek az üzlet munkatársaival.
A vállalat megjegyezte, hogy a koronavírus megváltoztatta az emberek vásárlási szokásait, és még gyakrabban fordultak az online értékesítés felé. Sőt, a Facebook szerint "minden harmadik vásárló világszerte azt mondja, hogy a járvány elmúltával is kevesebb időt tervez boltban tölteni, és majdnem háromnegyedük azt állítja, hogy a Facebookról, az Instagramról, a Messengerről vagy a WhatsAppról szerzi a vásárlási ötleteket".
Jelenleg havonta 300 millió ember látogatja meg az üzleteket, és a WhatsApp integráció minden bizonnyal tovább növeli ezt a számot. A vállalat szerint a funkciót hamarosan "kiválasztott országokban" vezetik be, bár azt nem részletezték, hogy ezek melyek lesznek.
A Shops frissítéseiről, köztük a vizuális keresésről, az értékelésről és a véleményekről, valamint az AR kipróbálási élményekről bővebben a Facebook blogbejegyzésében bővebben is szó van.