A keresések új weboldalakat dobhatnak ki és nem kizárt, hogy az ünnepi szezon előtt bedől néhány webáruház.
Büntető algoritmus
Bár még hivatalos bejelentés nem történt a hazai és külföldi keresőoptimalizálással foglalkozó szakemberek egyöntetűen állítják, hogy a Google szabadjára engedte a Pingvin névre keresztelt büntető algoritmusát – írja az ite.hu keresőoptimalizálási szakportál.
A Google már többször jelezte, hogy az algoritmus frissítése bármelyik pillanatban bekövetkezhet, ami végül szombaton a hajnali órákban indult útjára és még ezekben az órákban is zajlik.
A Pingvin egy büntető algoritmus, amelynek célja az, hogy kiszűrje azokat a weboldalakat a keresésre adott találatok közül, amelyek manipulatív módon, a Google irányelveit kijátszva értek el jó helyezéseket.
Bedöntheti a karácsonyt
A Pingvin igen sok weboldalt eltüntethet, vagy radikálisan hátrasorolhat a találat listákról, ami különösen a karácsony időszak miatt kritikus. A manipulatív linképítés, amit a Pingvin algoritmus büntet egyébként is az e-kereskedelmi szférában gyakori, így ezeket az oldalakat különösen kellemetlenül érintheti a frissítés.
Lesznek azonban nyertesek is, azok a weboldalak, amelyek tiszta eszközökkel szereznek linkeket, valamint azok, amelyek korábban büntetést kaptak a Googletól, és az elmúlt évben felszámolták káros hivatkozásaikat.
A Google Pingvin algoritmusának ez a harmadik generációja. A korábbi frissítések több ezer kisvállalkozást hoztak igen nehéz helyzetbe, mivel az internetről érkező forgalmuk jelentős részét elvesztették. A Google ígérete szerint a mostani frissítés valamivel kedvezőbb lesz a webmesterek számára, mint a korábbi verziók.
A Google arra is ígéretet tett, hogy sűrűbbé teszi algoritmusának frissítését, ami azért is fontos, mert a büntetett oldalak csak az ilyen frissítések során szerezhetik vissza korábbi forgalmukat, amennyiben a manipulatív linkeket eltávolították a frissítés előtt.
A Pingvin barátja a Panda
A Google Pingvin frissítése mellett a Google nemrég futatta újra Panda nevű algoritmusát is. Míg a Pingvin elsősorban a weboldalak linkjeit ellenőrzi, addig a Panda a weboldalak minősége alapján bünteti a honlapokat.
A nyár közepétől egészen mostanáig nagyon sok, elsősorban e-kereskedelemmel foglalkozó webáruház tűnt el szinte teljesen a Google találati listáiról a hazai piacon is.