Az online kereskedőknek idén karácsonykor jó oka lesz arra, hogy boldogok legyenek. Az interneten ajándékot vásároló emberek a ComScore becslései szerint idén novemberben és decemberben összesen 43,4 milliárd dollárt költenek majd el.
Mindez 17 százalékos növekedést jelent a tavalyi évhez képest, amely már eleve 15 százalékkal magasabb volt a 2010-ben, online vásárolt ajándékokra költött összegnél. Az összeg egyébiránt az elemzők várakozásait is túlszárnyalta, ugyanis a tervezettnél 4,1 százalékkal magasabb.
Az ünnepi szezon első 18 napja alatt az emberek 10,1 milliárd dollárt költöttek el, ami 2011-hez képest 16 százalékkal magasabb érték. Eddig a legjobb nap november 8. volt a kereskedőknek, ekkor 24 óra alatt 829 millió dollár folyt be a kasszákba. A ComScore szerint mindez jól mutatja, hogy az emberek egyre inkább az online vásárlásra térnek át, a fő vonzerőt pedig a hívogatóbb árak, a kényelem és a választás lehetősége jelentik.