A világ egyik legnagyobb weboldal-gyűjteményét üzemeltető Yahoo negyedéves bevételei elérték az 1,57 milliárd dollárt, ami 34%-kal több az egy évvel korábbi adatokhoz képest. Nem számítva a hirdetési hálózat tagjainak fizetendő jutalékokat, a bevétel 1,09 milliárd dollárra rúg, ami 33%-kal több, mint 2005-ben volt. A nettó jövedelem 160 millió dollár, a részvényenkénti nyereség pedig 14 cent, míg egy évvel korábban 205 millió dollárt, illetve részvényenként 14 centet sikerült realizálni.
Az említett időszakban az újfajta metódus alapján számolt kompenzációs kiadások elérték a 71 millió dollárt, míg egy évvel korábban a korábbi számítási módszerrel csak 6 milliós kiadást könyvelhettek el.
Ahogy korábban is, a bevétel jelentős hányadát - 1,38 milliárd dollárt - az online hirdetések termelték. A fennmaradó 186 millió dollár a különféle szolgáltatásokért szedett díjakból származik.
A sajtókonferencián a cég vezetői elmondták, mennyire büszkék az elért sikerekre. A nyereségcsökkenés pedig egyértelműen annak a következménye, hogy a vállalat vesztett piaci részesedéséből az online keresőszolgáltatások terén a vezető Google-lal szemben.
A Yahoo oldalaira regisztrált aktív felhasználók közül 13,3 millióan fizetős szolgáltatásokat vettek igénybe, míg egy évvel korábban ez a szám csak 12,6 millió volt. A napi átlagos oldalletöltések száma 16%-kal emelkedett, 3,8 milliárdra. Emellett a vállalat alkalmazottainak száma is nőtt 9 816-ról 10 098-ra.
34 százalékkal nőttek a Yahoo bevételei
A Yahoo túlszárnyalta a Wall Street előrejelzéseit, úgy a részvényenkénti nyereséget, mint az összbevételt nézve, a vállalat március 31-én lezárult idei első pénzügyi negyedévében.
Hirdetés
Hirdetés