Megállapodott a Boeing az amerikai Igazságügyi Minisztériummal, amelynek eredményeként 2,5 milliárd dollárt fizet a két végzetes 737 Max baleset miatt, ezzel elkerüli a vállalat a büntetőügyi felelősségre vonást. A gigantikus összegből 243,6 millió a bírság, és 1,77 milliárd kártérítés jár a Boeing ügyfeleinek, valamint 500 millió dollár kerül abba a baleseti alapba, amely a Lion 610-es és az Ethiopian Airlines 302-es járat áldozatainak hozzátartozói számára hoztak létre.
A Boeing 737 MAX azután kényszerült földre, hogy 2018 októberében az indonéz, majd 2019 márciusában pedig az etióp légitársaság egy-egy Boeing 737 MAX 8 típusú repülőgépe zuhant le röviddel a felszállás után.
Mindkét esetben a vizsgálatok kiderítették, hogy a MAX új fejlesztésű átesésvédelmi rendszere (MCAS) tervezési és műszaki hiba miatt úgy érzékelte, a repülőgép átesett, ezért lefelé nyomta a gép orrát. A Boeing rosszul mérte fel a pilóták lehetséges reagálását az állásszög-védelmi rendszer beavatkozására, azok nem alkalmazták következetesen a kormányerők kiegyenlítésére szolgáló trimmet, így hamar bekövetkezett mindkét tragédia.
A Boeing elismerte, hogy bár 2016-ban két repüléstechnikai pilótája jelezte a problémákat a MCAS-sal, azokat nem jelentette az amerikai légügyi hatóság (FAA) felé, sőt egyenesen eltitkolta a rendszert. Így az nem került bele sem a repülőgép kézikönyvébe, sem a pilótáknak szánt képzési anyagba.
A megállapodást többen üdvözölték, de számos kritika is érte. Miszerint sértő a 346 áldozatra nézve, akik a vállalat kapzsisága miatt haltak meg, továbbá ez az összeg töredéke a Boeing éves bevételének, ami nevetséges büntetés a valós elszámoltatás helyett.
Persze a Boeing nem menekül ilyen könnyen, a 2,5 milliárd dollár kifizetése után folytatnia kell az együttműködést a hatóságokkal a vizsgálatok során, és minden évben jelentést kell benyújtania a hasonló esetek kiküszöbölése érdekében.