A Huawei világszerte növekvő márkaértékét jelzi, hogy a cég 2016-ban több jegyzett márkarangsorban - Interbrands, BrandZ - is jelentőset lépett előre, valamint idén alig fél év alatt több mint 9 millió darabot értékesített zászlóshajó termékéből, a P9-ből. A Huawei saját előrejelzése szerint négy év múlva már 150 milliárd dolláros árbevételt ér majd el a vállalat, amelyből 70 milliárd dollárt a fogyasztói üzletág, míg 80 milliárdot a hálózati és vállalati üzletágak adnak majd. Idén a vállalat 80 milliárd dolláros árbevételre számít.
A Best Brands 2004-es németországi indulása óta kínál elismerést a legsikeresebb és legerősebb márkáknak. A díjat Kínában először 2014-ben adták át, azonban az idei évben rendeztek először kizárólag a fogyasztók véleményét figyelembe vevő díjazást az országban. Az idei díjakat decemberben Shanghaiban hirdették ki, a legjobb fogyasztói elektronikai márka kategóriában a Huawei olyan márkákat előzött meg, mint az Apple vagy a Canon.
Glory Zhang, a Huawei fogyasztói üzletágának marketing vezetője a díjátadón elmondta: "A Huawei dinamikusan növekszik: mindössze öt év alatt a világ három legnagyobb okostelefon márkája közé kerültünk. Az Interbrand legjobb globális márkákat összesítő listájára 2014 óta minden évben felkerülünk, idén a 72. helyezést értük el. Az emberek folyton azt kérdezik, hogyan érjük el mindezt ilyen rövid idő alatt? Erre azt kell válaszolnom, hogy a Huaweinél minden területen az innováció áll a középpontban. Olyan jelentőségteljes újításokra koncentrálunk, amelyek elengedhetetlenek a fogyasztói élményhez. Ezért vagyunk képesek olyan áttörések elérésére, mint a Huawei Mate 9 teljesítményével és energiafogyasztásával vagy mint a világ leggyorsabb chipsetje, a Kirin 960 bemutatásával. Nagy örömmel tölt el minket, hogy egyre többen ismerik fel az újításainkat, és egyre többen szeretik használni a termékeinket."