Az új készülék a jelenlegi komputertomográfiai (CT) és magnetorezonanciás (MR) képdiagnosztikai technológiák továbbfejlesztésén alapul ? mondta Benedikt Laux, a Philips regionális vezérigazgatója, aki a következő öt évre vonatkozó üzleti és termékfejlesztési stratégiát ismertette a cég budapesti sajtótájékoztatóján.
A Vision 2015 program célja, hogy az egészségügy, a világítástechnika, valamint a lakosság életminőségét javító ? szórakoztatóelektronikai eszközök, háztartási és szépségápolási kisgépek ? területére összpontosító Philips az említett szegmensekben preferált szállítóvá váljék, és olyan gyártóként jelenjen meg, amely a fenntartható növekedés szellemében pozitív változást hoz az emberek életébe. A 23 milliárd euró éves árbevételű vállalat arra számít, hogy ebben az időszakban a GDP növekedésén felül további 2 százalékkal növelheti majd forgalmát az egyes piacokon ? ez világszinten átlagosan 6 százalékos növekedést jelentene. A cég a globális trendek ? például a lakosság elöregedése, a klímaváltozás, a fejlődő országok növekedése és a fogyasztói elvárások fejlődése ? által életre hívott igényekre és keresletre alapozza várakozásait.
Az egészségüggyel kapcsolatos igények feltérképezésére a Philips megbízásából idén májusban felmérés készült a magyar lakosságot reprezentáló, több mint 700 fős mintán. A közvélemény-kutatás során megkérdezettek 42 százaléka valamilyen krónikus betegség meglétéről számolt be: a 40-59 éves korosztályba tartozók közel fele jelezte, hogy tartós, krónikus egészségügyi problémái vannak. Ezt a statisztikai adatok is alátámasztják, amelyek szerint a hazai lakosság születéskor várható életkora nők esetében három, férfiak esetében öt évvel marad el az EU átlagértékétől. A születéskor várható egészséges (azaz krónikus betegségek nélküli) életvitel várható időtartama még nagyobb különbséget mutat, a magyar férfiaknál ez 55, nők esetében pedig 57 év az európai átlag 61, illetve 62 évvel szemben.
Intera Achieva 1.5 T ? gyorsabb és olcsóbb képalkotás nagy térerejű MR berendezéssel
A problémát súlyosbítja, hogy a magyar egészségügyi ellátás túlzottan terápia-orientált. Míg Európában 100 ezer lakosra átlagosan 1,8 CT berendezés jut, addig hazánkban egynél is kevesebb (0,7), MRI készülékből pedig az uniós országokban átlagosan háromszor annyi szolgálja a betegségek korai diagnosztizálását, mint hazánkban. A kórházi ágyak számát tekintve ugyanakkor az EU átlagnál majdnem harmadával több férőhely áll a magyar betegek rendelkezésére.
? Meggyőződésünk, hogy az egészségügynek túl kell lépnie a hagyományos, helyzeti kezelésre épülő ellátáson, és olyan megoldásokat kell keresnie, amelyek a kórházi és otthoni környezetben egyaránt a megelőzést, a szűrést, a diagnózist, a kezelést, valamint a megfigyelést szolgálják ? fejtette ki dr. Erőss György, a Philips Magyarország egészségügyi részlegének vezetője. ? Alapvető fontosságú a magyar társadalom egészségtudatosságának növelése, és olyan szociális intézmények létrehozása, amelyek elsősorban a proaktív megelőzésre, szűrésre és diagnózisra szakosodnak, a kórház-központú szolgáltatástól a betegközpontú ellátás felé közelítenek.
A sajtótájékoztatón Benedikt Laux azt is megerősítette, hogy a felröppent híresztelésekkel ellentétben a Philips nem kíván kivonulni a tévégyártás területéről. Az ezzel kapcsolatos találgatásokra az adott okot, hogy egy augusztusban aláírt, ötéves licencszerződés értelmében Kínában a hongkongi TPV Technology fogja forgalmazni a Philips tévékészülékeit.
A Philips nem tervezi, hogy más piacokon is hasonló megállapodásokat köt, és változatlanul beruház tévéinek fejlesztésébe. Ennek egyik legfrissebb eredménye az Econova LED TV, amelyet az EISA 2010-2011 legjobb termékének minősített zöld tévé kategóriában. Az Econova LED TV energiatakarékos üzemmódban mindössze 40, kikapcsolt állapotban 0 wattot fogyaszt, borítása 60 százalékban újrahasznosított alumíniumból készült, és napelemes távirányító tartozik hozzá.