A magyar alapítású, speciális prezentációs szoftvert készítő cég bejelentette: lezárták az Accel Partners által vezetett Series B típusú, forintban 3.250.000.000-t érő finanszírozási fordulót.
Valahol el kell kezdeni
A startupként induló vállalkozás első igazi irodája egy budapesti lakásban volt, azóta azonban nagyot változott velük a világ. A céget ma már az egyik legnevesebb szilícium-völgybeli befektető, az Accel Partners támogatja. Csak az összehasonlítás kedvéért: az Accel tőkebefektetésével olyan vállalatokat indított el a világhírnévhez vezető úton, mint a Facebook vagy a Dropbox, de emellett a kuponos Groupon, a Rovio, a Kayak, no meg a Spotify finanszírozásában is nagy szerepet vállalt.
A 2008-ban még kis cégnek nevezhető Prezi a Magyar Telekom akkori, százezer eurós befektetésének is köszönhetően egyre nagyobb ismertségre tett szert. 2009 nyarán a világ legnevesebb előadássorozatát szervező Ted.com, valamint a dán Sunstone Capital mintegy másfél millió dollárt fektetett a magyar Prezibe.
Úton a világhírnév felé
Még a 2009-es év vége előtt megnyitott az amerikai iroda, innentől pedig felgyorsultak az események. A cégnek azóta több mint hétmillió regisztrált felhasználója van. A vállalkozás zoomoláson alapuló, nonlineáris prezentációs megoldásáról több nyelven is megjelentek már könyvek.
Hogy mit hoz a jövő, azt homály fedi, de egy biztos: a Prezi most létszámbővítésre és nemzetközi terjeszkedésre költ, és a jövőben okostelefonra fejlesztene.