A Királyi Haditengerészet első Type 26 City-osztályú fregattja, a HMS Glasgow megkezdte a vízre bocsátási folyamatot, amelynek során először lép vízre. A 6000 tonnás hadihajó egy sor bonyolult manőveren megy keresztül, amelyek során a BAE Systems govani hajógyárában egy uszályra rakják, majd a Clyde folyón lefelé vontatják a mélyvízig Skócia nyugati részén.
Miután a hajó a megfelelő helyre ért, az uszályt nagyon lassan elsüllyesztik, amíg a HMS Glasgow teljesen vízre nem kerül. A hajó ezután visszatér a BAE Systems Scotstoun hajógyárába, ahol a Clyde partján a tesztelés és üzembe helyezés előtt a felszerelés következő fázisain megy keresztül.
A BAE Systems mérnökei, akik részt vesznek a HMS Glasgow vízre bocsátásában, speciális képzésben részesültek egy 3D vizualizációs csomag használatával, amely hozzáférést adott a mérnököknek a hajó teljes digitális ikertestvéréhez. A folyamat minden szakaszában szorosan figyelemmel fogják kísérni a hajót, biztosítva az átállás biztonságos lebonyolítását. A vízrebocsátási folyamatban a védelmi felszereléseket szállító és támogató ügynökség, valamint a Királyi Haditengerészet mérnökei is részt vesznek.
A haditengerészet által megrendelt nyolc Type 26-os fregatt közül az első, a HMS Glasgow 2017 óta épül. A meghajtásról egy Rolls-Royce MT30 gázturbina és négy MTU dízelgenerátor gondoskodik, amelyek két villanymotort hajtanak. A HMS Glasgow csúcssebessége több mint 26 csomó (48 km/h) lesz. A hajó hatótávolsága több mint 7000 tengeri mérföld (13 ezer km) lesz. Scotstounban el kell készülnie a hajó felszerelésének, és a komplex rendszereknek működniük kell, mielőtt a tesztelésre és az üzembe helyezésre sor kerülne. A HMS Glasgow-t a 2020-as évek közepén adják át a Királyi Haditengerészetnek.
A második és harmadik hajó, a HMS Cardiff és a HMS Belfast szintén építés alatt áll, az utolsó öt hajóra vonatkozó szerződést ebben a hónapban ítélték oda a BAE Systemsnek. Az egyes hajók építési folyamata során a hajószerkezetet Govanban fejezik be. A gyártás és az acélmunkások szakképzett csapatai építik az egységeket, mielőtt azokat az elülső és hátsó blokkokká szerelik össze, amelyeket a hajótest készre szerelése előtt összeillesztenek - számolt be az Inceptive Mind innovációs portál.