Az újgenerációs Exadata X9M integrált rendszerekkel még gyorsabb és költséghatékonyabb lett a hardverplatform, amelyen a vállalatok saját adatközpontjukban is elérhetik az Oracle felhőalapú, önvezérlő adatbázisát. Megjelent a Java 17, a programnyelv és fejlesztőplatform új LTS verziója, továbbá bemutatkozott a gyártó Fusion Marketing megoldása is, amely mesterséges intelligenciájával teljesen automatizálja a leadgenerálás és -minősítés folyamatát.
Adatbázisa Exadata rendszereken fut a leggyorsabban és a költségek tekintetében a leghatékonyabban, mondja az Oracle, és a szeptemberben bejelentett, új gépekkel erre alaposan ráerősített. A friss platformnemzedék tagjai közé tartozik az Exadata Database Machine X9M és az Exadata Cloud@Customer X9M is. Utóbbi az egyetlen rendszer, amelyen az Oracle Autonomous Database az ügyfelek adatközpontjaiban is futtatható.
Teljesítmény és hatékonyság terén egyaránt szintet lép új gépeivel a gyártó. Bejelentése szerint az X9M platformok az online tranzakciók feldolgozását (OLTP) az előző generációhoz képest több mint 70 százalékkal nagyobb írási-olvasási teljesítménnyel (nagyobb IOPS rátával) és 19 milliszekundum alatti késleltetéssel teszik gyorsabbá, az analitikai és a gépi tanulási munkaterhelések futtatásában pedig 87 százalékos teljesítménynövekedést érnek el. Minthogy árat nem emelt, az Oracle számításai szerint Exadata X9M rendszereivel a vállalatok a tranzakciós munkaterhelések esetében 42 százalékos, míg az analitikai munkaterhelések futtatásakor 47 százalékos költségcsökkenést érhetnek el.
- Az Exadata X9M a világ leggyorsabb és leghozzáférhetőbb Oracle Database platformja, amelyet a vállalatok a nyilvános felhőben, cloud@customer modellben saját adatközpontjukban és helyben telepítve is használhatnak - mondta az új generációs rendszerek bejelentésekor Juan Loaiza, az Oracle üzletkritikus adatbázis-technológiákért felelős alelnöke. - Felépítésükhöz a legújabb hardvertechnológiákat (az Intel legfrissebb, harmadik generációs Xeon Scalable processzorait és Optane nem felejtő memóriáját - a szerk.) használtuk, amelyekre szoftvereinket optimalizáltuk a teljesítmény drámai mértékű növeléséhez. Ügyfeleink a legnagyobb online tranzakciós és analitikai feldolgozási teljesítményt kapják, egységes, integrált megoldásban, méghozzá az előző generációhoz képest változatlan áron. Egyetlen más platform, házilag épített infrastruktúra, adatbázis vagy felhőszolgáltatás sem tudja megközelíteni az Exadata X9M teljesítményét, ár/teljesítmény arányát vagy egyszerűségét.
Különösen magasra teszi a lécet az Oracle az Exadata Cloud@Customer X9M bejelentésével, mondta Carl Olofson, az IDC adatmenedzsment szoftverek kutatását vezető alelnöke.
- Az Autonomous Database önvezérlő képességeivel kombinálva az Exadata Cloud@Customer X9M nagy teljesítményű, nagyvállalati szintű adatbázisfelhőt visz a helyi adatközpontba, amivel több szinten is meggyőző értéket kínál - mondta az elemző. - Ha komolyan veszik az ilyen típusú, üzletkritikus Oracle-alapú alkalmazások futtatását egyhelyben elérhető, felhőalapú adatbázison, akkor a vállalatok számára az Exadata Cloud@Customer rendszeren futó Oracle Autonomous Database a kézenfekvő választás.
Minősített értékesítési lehetőségek automatikusan
Új megoldással bővítette az Oracle Fusion Cloud Applications felhőalapú alkalmazáscsaládját is. Az Oracle Advertising és CX részeként szeptemberben bemutatott Fusion Marketing amellett, hogy megkönnyíti a kommunikációs csatornákon átívelő hirdetési kampányok létrehozását, a szállító szerint a piacon elsőként automatizálja a leadminősítés és -konverzió teljes folyamatát. Mesterséges intelligenciájával a Fusion Marketing ugyanis az ügyfelek (accountok) szintjén automatikusan azonosítja és pontozza az üzleti lehetőségeket, előrejelzi, hogy az ügyfelek mikor válnak nyitottá a megkeresésre, és a minősített értékesítési lehetőséget létrehozza bármely CRM rendszerben.
Az ügyfélkapcsolat-kezelő rendszereket az értékesítők és a marketingesek is szeretik gyűlölni, mert a szétkapcsolt munkafolyamatok, a túl sok kézi adatbevitel, manuális nyilvántartás nyomán létrejövő adatsilók valójában megnehezítik az értékesítők és a marketingesek együttműködését, az ügyfelek eredményesebb megszólítását. Sok értékesítő emiatt úgy érzi, hogy a CRM-rendszer egyáltalán nem segíti munkáját.
- Itt az ideje, hogy a marketing és az értékesítés automatizálását újragondolva a CRM-rendszert olyan megoldássá alakítsuk, amely ténylegesen támogatni tudja mindkét területet - mondta a Fusion Marketinget Larry Ellison társaságában bejelentő Rob Tarkoff, az Oracle Advertising és Customer Experience termékcsoportjáért felelős alelnök-vezérigazgatója. - Nem előrejelzések, összefoglalók és riportok készítéséről beszélünk, hanem az ügyfélkapcsolat-kezelő rendszert alakítjuk át olyan megoldássá, amely segít eladni az értékesítőknek. Mindenekelőtt a marketingen és az értékesítésen dolgozó csapatokat kellett ehhez közelebb hoznunk egymáshoz, és kiváltanunk a kevés értéket hozzáadó, ugyanakkor időigényes feladatvégzést, amely erőforrásokat von el az ügyfélkapcsolatok építésétől és az üzletkötéstől. Olyan rendszert hoztunk létre, amely teljes egészében automatizálja a leadgenerálás és -minősítés folyamatát, és a minősített üzleti lehetőségeket gyorsabban tárja az értékesítők elé.
A Fusion Marketing segítségével a marketingesek percek alatt hozhatnak létre kampányokat és futtathatják egységesen, következetes üzenetekkel a különböző hirdetési és kommunikációs csatornákon keresztül. Az Oracle megoldása a kampányokhoz automatikusan létrehozza a célcsoportokra szabott microsite-okat, érkeztető oldalakat, ahová az online hirdetések és a levélben küldött linkek irányítják az érdeklődőket. A Fusion Marketing mesterséges intelligenciája a kampány tartama alatt minden csatornán figyeli és elemzi a megszólítottak aktivitását, azonosítja és pontozza, minősíti a leadeket, majd ennek alapján értékesítési lehetőséget hoz létre a csatlakoztatott CRM rendszerben.
Java 17 és MySQL Autopilot
Szeptemberben jelentette be az Oracle a Java 17-et, a népszerű programozási nyelv és fejlesztőplatform új, hosszan támogatott (long-term support, LTS) verzióját, amely a teljesítményt, a stabilitást és a biztonságot javító, több ezer frissítés mellett 14 új JEP (JDK Enhancement Proposals) fejlesztéssel is növeli a fejlesztői munka hatékonyságát. A legutóbbi, 11-es LTS verzió három évvel ezelőtti megjelenése óta a JDK (Java Development Kit) több mint 70 JEP-pel gyarapodott. Az Oracle a Java közösséggel együttműködve frissítette az LTS verziók kibocsátási ütemtervét is, hogy a vállalatok rugalmasabban választhassák meg, mikor migrálnak az új kiadásra. A szoftvercég javaslata szerint a Java 21, a következő LTS verzió 2023 szeptemberében jelenne meg, így a kibocsátási ciklus háromról két évre rövidülne. A most megjelent Java 17 pedig 2029 szeptemberéig kap majd frissítéseket és javításokat.
MySQL Autopilot néven új funkcióval gyarapította az Oracle MySQL HeatWave szolgáltatását, az Oracle Cloud infrastruktúrájában elérhető MySQL Database Service in-memory lekérdezésgyorsító motorját is. A MySQL Autopilot a gépi tanulás fejlett technológiáival automatizálja a HeatWave használatát, amivel a szoftvercég szerint nemcsak a használatot teszi könnyebbé, hanem a teljesítményt és a méretezhetőséget is tovább növeli.
Képességeivel a MySQL Autopilot sok fontos, de gyakran bonyolult feladatot automatizál, amelyet szükséges elvégezni a lekérdezések felgyorsításához és felméretezéséhez - beleértve az erőforrások hozzárendelését, az adatbetöltést, a lekérdezések végrehajtását és a hibák kezelését. Az új funkció fejlett módszerekkel mintákat vesz, statisztikákat készít a lekérdezésekről, majd az Oracle AutoML gépi tanulást automatizáló megoldásával modellezi a memóriahasználatot, a hálózat terhelését és a lefutási időket. Az elkészített ML modellek alapján azután a MySQL Autopilot önállóan elvégzi az újabb lekérdezések gyorsításához és méretezéséhez szükséges alapvető beállításokat. A gépi tanulással felvértezett HeatWave megoldás ráadásul egyre okosabb lesz - minél több lekérdezést futtat a vállalat, a rendszer annál jobban fog teljesíteni.