A Pest Vármegyei Kormányhivatal által vezetett konzorcium 12,5 milliárd forint vissza nem térítendő európai uniós támogatásban részesült a Digitális Megújulás Operatív Program Plusz, DIMOP Plusz-1.3.3-23-2024-00001 azonosító számú, Virtuális kormányablak című projekt keretében. A projekt stratégiai célkitűzése egy olyan elektronikus szolgáltatás létrehozása, amely az ügyfelek elvárásai alapján az e-közigazgatás fejlesztési irányait követi: a szolgáltatást igénybe vevők személyes megjelenés nélkül, a számukra optimális időpontban, ügyintézői támogatás mellett intézhetik (akár azonnal) az ügyeiket a virtuális térben. Fontos megjegyezni, hogy a digitális ügyintézés nem a kormányablakok működésének átvételét vagy a fizikai jelenlétet igénylő közigazgatás leváltását jelenti, hanem a szolgáltatások bővülését, mert a tapasztalatok szerint nagyon sokan ragaszkodnak a hagyományos találkozásokon alapuló ügyintézéshez.
A projektet a Pest Vármegyei Kormányhivatal valósítja meg konzorciumban a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztériummal, az IdomSoft Zrt-vel, a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt-vel, valamint a Digitális Kormányzati Fejlesztés és Projektmenedzsment Kft-vel.
A projekt fő célkitűzése a területi közigazgatás rendszerében egy helytől független és időben optimalizált elérésű virtuális kormányablak szolgáltatás kialakítása, amely ügyintéző bevonásával segíti az állampolgárok digitális ügyintézését, ezáltal is növelve a közszolgáltatásokba vetett állampolgári bizalmat.
Mint ismeretes, májustól lehetett regisztrálni a digitális állampolgársági programra, szeptembertől pedig megjelenik a mobilalkalmazás, majd folyamatosan bővül az életesemény alapú ügyintézés lehetősége.
A virtuális kormányablak által olyan elektronikus, élethelyzet alapú, életesemény vezérelt szolgáltatási platform fejlesztése valósul meg, amely képes megvalósítani a helytől független ügyféloldali ügyintézést és az ügyintézői támogatást a kormányablakokban és bizonyos kormányhivatalokban intézhető ügyek tekintetében is azáltal, hogy gyorsan és hatékonyan, automatizálással támogatva megtörténik az ügyindításhoz szükséges információk összegyűjtése és átadása a megfelelő szakrendszer felé. A kialakítandó felület rendelkezik majd állampolgári és ügyintézői felülettel, valamint videós azonosítással is.
A tervezett szolgáltatás átmenetet képez a személyes ügyintézés, valamint a végső célként megfogalmazott digitális ügyintézés között és képes lesz olyan ügyfeleket is az online tér irányába terelni, akik valamely élethelyzetből adódóan személyesen intéznék az ügyeiket.
A platform emellett alkalmas lesz országos, sőt az idegen nyelvű ügyintézés biztosításával országhatáron túlnyúló szolgáltatás nyújtására is. Ez egy jelentős lépés lesz Magyarország számára az Egységes Digitális Kapuhoz való csatlakozáshoz.
Szintén az elkövetkező időszakban indul el a digitális ingatlan-nyilvántartás, amely lehetővé teszi a lehető leggyorsabb ügyintézést, mivel a földhivatali bejegyzések biztonságába vetett közbizalom alapvető fontosságú a gazdasági és a társadalmi élet szempontjából.
A projekt a Széchenyi Terv Plusz program keretében valósul meg.
A projekt megvalósításának tervezett határideje 2027.08.31.
A projekt azonosítószáma: DIMOP Plusz-1.3.3-23-2024-00001