Korábban a céges Teams-fiókkal rendelkező felhasználók nem tudtak kommunikálni a szoftver magánfelhasználóival. Egy blogbejegyzés szerint a Microsoft most ezen szeretne változtatni, és ezzel növelni a chat- és videokonferencia-szoftver vonzerejét - írja a Golem.
A kereskedelmi csapatok fiókjait használva korábban csak a saját szervezeten belül, illetve külső szervezetek felhasználóival vagy csoportjaival lehetett chatelni és telefonálni. Magánfelhasználókhoz azonban nem lehetett csatlakozni. Ugyanakkor nem minden vállalat használja az alkalmazás céges változatát, ezért nem tudtak a munkacsoportokon keresztül kapcsolatba lépni más cégekkel.
Ahhoz, hogy egy külső kapcsolattartóval kommunikálni tudjunk, most már elegendő az e-mail címüket vagy telefonszámukat megadni a Teamsben. Ezzel szemben a külső, privát felhasználók is írhatnak a szervezeten belüli csapat tagjainak, ha ismerik az e-mail címüket.
"Miután a meghívott elfogadja az invitálását, új 1:1 csevegést, vagy csoportos csevegést indíthat, vagy akár hozzáadhatja őket egy meglévő külső csoportos chathez. Ez a chatszál a többi csevegés mellett fog megjelenni" - magyarázza a Microsoft, hozzátéve, hogy a felhasználók akár 10 üzenetet is írhatnak anélkül, hogy elfogadnák a meghívást.
Ennek azonban az a feltétele, hogy az adott csapatszervezet adminisztrátorai a beállításokban engedélyezzék a kommunikációt a szervezeten kívüli felhasználókkal. "Az egyes felhasználókat, például a vezetőket is kizárhatják a kívülállóktól érkező kommunikációs kérések fogadásából, ha PowerShell-parancsok használatával házirendet hoznak létre, majd hozzárendelik a házirendet ezekhez az emberekhez" - szól a Microsoft okfejtése.