Hirdetés
. Hirdetés

Mit hoz a Zoom jövője? Sok új szolgáltatás van készülőben

|

A Zoom mára fogalommá vált, és mindenkinek ez az alkalmazás jut eszébe, ha videokonferenciáról esik szó. De a dicsőség gyorsan elmúlik, ha a fejlődés megreked. A Zoomnál ezt pontosan tudják, és készülnek a jövőre.

Hirdetés

Nincs semmi radikális abban az elképzelésben, hogy a videokonferenciát egy nagyobb szolgáltatáscsomag részeként értékesítsék. Valójában a Zoom összes fő versenytársa így forgalmazza termékeit. A Microsoft Teams - a Zoom és a Slack riválisa - esetében ez a csomag a Microsoft 365. A Google Meet esetében ez a Google Workspace. Sok vállalat már fizet a két termelékenységi csomag valamelyikéért, és már csak ezért is inkább a Teams vagy Meet a választásuk a Zoom helyett. Ez erős ösztönzést ad a Zoomnak, hogy egyértelművé tegye, nem egytermékes vállalat.

Eric Yuan, a Zoom alapítója és vezérigazgatója a Fast Company portálon megjelent interjúban elmondta, hogy nem akarják felvenni a versenyt a technológiai óriásokkal a teljes fronton, de vannak-olyan termékkategóriák, amelyeket nemrégiben hozzáadtak vagy a közeljövőben csatolnak a vállalat termékpalettájához. A Zoom Events a nagyszabású virtuális összejöveteleket szolgálja ki, a belső ülésektől a nyilvános, belépőjegyes rendezvényekig. A Zoom Contact Center egy ügyfélszolgálati platform, amely hang-, chat- és szöveges üzenetküldésre, valamint videóra is alkalmas. A Zoom IQ for Sales pedig mesterséges intelligenciát használ az értékesítők ügyfelekkel való interakcióinak értékelésére. "Rengeteg új szolgáltatás van készülőben" - hívta fel a figyelmet Yuan az úton lévő fejlesztéseikre.

Oded Gal, a Zoom termékigazgatója szerint az ügyfelek végül is értékelik a vállalat fókuszáltságát. "A kommunikáció az egyik legfontosabb képességük, és olyan partnert akarnak, aki ennek szenteli magát, aki valóban az ő igényeikre tud válaszolni, és nem zavarja őket azzal, hogy mindenkinek mindent csinál" - szögezte le, hozzátéve, hogy ez az, amit az ügyfelek szeretnének.

Hirdetés

A Zoom korábbi előnyét a videós együttműködés terén a nagyobb versenytársai azzal csökkentették, hogy elkezdték komolyabban venni ezt a területet. "Még keményebben kell dolgoznunk, hogy biztosan megértsük az ügyfelek fájdalmas pontjait" - mondta Yuan az erősödő versenyre utalva. A Zoom 2020 áprilisában 300 millió napi aktív felhasználóról (napi értekezlet résztvevőről) számolt be, és minden olyan személyt, aki egynél több értekezleten vett részt, többször is beszámítottak. Ezt a számadatot azóta nem frissítette. A Google 2020 áprilisa óta nem közölt semmit a Meet felhasználói bázisáról, amikor azt mondta, hogy a szolgáltatás napi hárommillió fővel növekszik. Egyedül a Microsoft osztott meg mostanában egy konkrét számot: 270 millió havi aktív Teams-felhasználót regisztrálva januárban.

A Zoom számára nem volna az elkövetkező években életképes opció, ha nagyjából ugyanolyan maradna, mint eddig. Bár a termék elterjedése a világjárvány idején rengeteg ingyenes reklámot hozott, egyben a szolgáltatását a videokonferenciák problémáinak mintájává is tette. A túlzott használatból eredő stressz a kategória általános jelensége, de a Microsoft Teams miatti fáradtságáról senki sem beszél. A Zoomot hibáztatják - a Fast Company szerint.

A Yuan nem tagadja, hogy a webkamerába bámulni idővel megterhelő lehet. A COVID-19 első napjaiban, miután egy nap alatt 19 Zoom-értekezletet tartott, személy szerint ő maga is Zoom-fáradt volt - vallotta be. Akkor jöttek rá mindannyian, hogy ez nem tartható fenn. Hozzátette, hogy ma már elég sok időt tölt a Zoom Team Chat-en, ahelyett, hogy mindent videós megbeszéléssé alakítana.

Mivel a tudásalapú dologók egyre nagyobb számban kezdenek visszatérni az irodába, a Zoom következő feladata az lesz, hogy áthidalja az együttműködés új és régi módjait. A Zoom Rooms egy gazdag eszközkészlet, amellyel valós konferenciatermekben tarthatók megbeszélések, de máshol tartózkodó résztvevők bevonásával. Azaz úgy tűnik, hogy a vállalat jól felkészült arra a korszakra, amikor a csapatmunka ismét fizikai jellegűvé válik. A Smart Gallery nevű Rooms funkció intelligens módon osztja fel a konferenciaterem kamerájából érkező videót az asztalnál ülő résztvevők egyéni ablakaira, így azok nem sokban különböznek az otthoni irodákból betárcsázó emberektől.

Yuan hangsúlyozza, hogy a hibrid munka koncepciójának széles körű támogatása nem azt jelenti, hogy pontosan tudjuk, merre tartunk. "Ha bármelyik vállalkozást megkérdezzük, hogy mi a hibrid munka definíciója, nagyon különböző válaszok születnek. Különbség van abban, hogy hány nap az opcionális, rugalmas vagy kötelező. A politikák különbözőek és fejlődnek, és a technológiai eszközök is nagyon különbözőek" - jegyezte meg.

A Zoomnál már több mint öt éve dolgoznak a proto-metaverzum technológiákon. Tavaly pedig bejelentette a Meta a Zommal való együttműködést, hogy a Quest headset felhasználói a Meta Horizon Workrooms VR felületén keresztül vehessenek részt a Zoom megbeszéléseken. Az áprilisban bemutatott Zoom Immersive View (élményszerű nézet) a résztvevőket olyan virtuális környezetekbe helyezi, mint egy előadóterem vagy egy osztályterem. (Ez hasonló a Microsoft Teams Together Mode-hoz, amely elsőként debütált.) A Zoom még azt is lehetővé teszi, hogy egy megbeszélésen a felhasználó Animoji-szerű animált állatavatárként jelenítse meg magát.

"Eric víziója mindig is az volt, hogy egy Zoom megbeszélés jobb legyen, mint egy személyes megbeszélés. És bizonyos szempontból ez már most is így van. Felvehetjük, átiratot készíthetünk, fordíthatunk, mindazokat a dolgokat, amelyeket nem tudnánk olyan könnyen megtenni, ha személyesen ülnénk együtt" - jelentette ki Kelly Steckelberg, a Zoom pénzügyi igazgatója. Hozzátette, hogy a metaverzumos termékek esetében az az alapvető kérdés, hogyan lehet olyan élményt teremteni, hogy "te és én tényleg úgy érezzük, hogy még közelebb vagyunk egymáshoz".

"Még mindig emlékszem, hogy a Zoom kezdeti időszakában néha szó szerint egy órán át néztem a képernyőt anélkül, hogy bármit is csináltam volna, és azon gondolkodtam, hogyan lehetne egyszerűsíteni a felhasználói felületet. Egy funkciót hozzáadni könnyű. De egyszerűsíteni nagyon nehéz" - mondja Yuan. Bármilyen fejlesztésekkel is jelentkezik a cég, a Fast Company értékelése szerint az egyszerűség megőrzése kritikus fontosságú lesz ahhoz, hogy a Zoom a jövőben is megtarthassa pozícióját a piacon és a közgondolkodásban.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.