Már mintegy 60 ezer bejelentést tettek az ügyfelek az ügyintézést egyszerűsítő e-bejelentőn az idén - közölte az állampolgári ügyintézés digitális megoldásainak tervezését végző IdomSoft Zrt.
Mint ismeretes, a Miniszterelnökség vezetésével kifejlesztett, a közművek átírására és személyes adatok változásának bejelentésére szolgáló ingyenes online rendszer az idén januárban indult, összefogja a különböző szolgáltatókat, automatikusan megosztva az adatváltozásokat az aktuális szolgáltatókkal. A digitalizált, egyszerűsített ügyintézési lehetőség jelentősen tehermentesíti a kormányablakok munkatársait és az ügyeiket intéző állampolgárokat egyaránt.
A közlemény szerint az eddigi 60 ezerből 47 ezer alkalommal ingatlanok tulajdonosváltásához használták az ügyfelek a rendszert, általános adatváltozást 4,5 ezren küldtek be, halálesettel kapcsolatban pedig 6,1 ezer bejelentés történt a felületen. Kormányablakos ügyintézés 8 ezer esetben történt, az ügyfél által otthonról beküldött ügyek száma pedig meghaladta az 51 ezret.
Jelenleg a regisztrált áram-, víz-, gáz- és távhőszolgáltatóknak vehető igénybe az e-bejelentő, azonban 2023. február 1-jétől Magyarország valamennyi közműszolgáltatóval kapcsolatos ügyintézésnél használható lesz. A tervek szerint 2023 augusztusától minden telekommunikációs vállalat esetében is elérhető lesz a szolgáltatás.
A szolgáltatók listája az e-bejelentő weboldalán követhető nyomon.
Az IdomSoft Zrt. a Miniszterelnökség által vezetett konzorcium tagjaként vett részt a szolgáltatás előkészítésében; 2022 elején élesítette, azóta pedig fejlesztői support feladatokkal támogatja az e-bejelentőt.