A Bloomberg szerint a mesterséges intelligenciával működő üzlet november 29-én nyílik meg Londonban. A Sainsbury's saját weboldalán "Pick and Go", azaz "Fogd és menj" fióknak nevezi az üzletet, ami nagyon hasonlóan hangzik ahhoz, ahogy az Amazon a pénztár nélküli üzletét hívja.
Ennek ellenére az üzletlánc nem hozta nyilvánosságra, hogy a technológia az Amazontól származik-e, csak annyit közölt a weboldalán, hogy a beszállítója egy harmadik fél, amellyel partnerséget kötött. A Sainsbury's a partnere üzleten belüli gépi tanulási, kamera- és polctechnológiáját használja, hogy nyomon követhesse, milyen árucikkeket vesznek fel, és milyen árucikkeket tesznek vissza a vásárlók.
Hogy miért titok az Amazon technológiai szállítói szerepe az továbbra is rejtély a SiliconAngle szerint. A két cég eddig az együttműködésükről nem volt hajlandó nyilatkozni, bár a Bloomberg szerint "az ügyet ismerő" emberekkel beszéltek.
Az áruház a High Holborn negyedben lesz, közel a Sainsbury's központjához. A vásárlók a mobiltelefonjukkal leszkennel QR-kód segítségével léphetnek majd be az üzletbe, aztán a készüléket el is tehetik. A többit a felügyeleti technológia intézi majd. Miután a vásárlók elhagyták az üzletet, azonnal automatikusan fizetnek, a számlát pedig a telefonjukon fogják látni. A Sainsbury's a honlapján azt írta, hogy 30 nap után minden adatot törölnek, és az áruház nem fogja használni a vitatott arcfelismerő technológiát.
Az Amazon az első pénztár nélküli üzletét 2018-ban nyitotta meg, és azóta meglehetősen gyors ütemben nő az "automata" boltok száma. Jelenleg 29 helyszín található meg a szóban forgó technológia: New Yorkban, Seattle-ben, Chicagóban, San Franciscóban és Londonban. A Sainsbury's az első olyan üzlet, amelyet az Amazon technológiájával szereltek fel az Egyesült Királyságban, és az első az Egyesült Államokon kívül. A legnagyobb brit üzletlánc, a Tesco PLC 2020-ban nyitotta meg első pénztár nélküli üzletét - az Amazon segítsége nélkül - a Trigo Vision technológiáját használva.
Az élelmiszerláncok számára fontos kérdés, hogy nagy összegeket költsenek-e ilyen technológiára. A covid-járvány azonban arra ösztönzi az embereket, hogy minél kevesebbet és minél rövidebb ideig érintkeznek másokkal. A pénztár nélküli üzletek sokkal gyorsabb váráslásokat tesznek lehetővé, ami egy igen komoly kényelmi funkció. Így minden adott a további terjedésükhöz.