A Toyota Motor közölte, hogy 2030-ig várhatóan több mint 13,5 milliárd dollárt költ akkumulátorok és akkumulátorellátó rendszerének fejlesztésére. A Toyota azt tervezi többek között, hogy a szilárdtest-akkumulátorokat nem csak tisztán elektromos, hanem olyan hibrid elektromos járművekben is használni fogja, mint a Prius.
A világ legnagyobb autógyártója többféle akkumulátortípust használ járműveiben. A cég a szilárdtest-akkumulátorok tömeggyártásának éllovasának is számít. Az ilyen energiatárolók potenciális változást jelenthetnek az autógyártók számára, mivel nagyobb az energiasűrűségük, gyorsabban töltődnek és kevésbé hajlamosak a kigyulladásra. Sikeres fejlesztésük esetén pedig kiválthatnák a folyékony lítium-ion akkumulátorokat.
A vállalat szerint azonban még mindig küszködnek e cellák rövid élettartamával. "Még mindig keressük a legjobb anyagokat" - mondta Masahiko Maeda, a Toyota technológiai igazgatója. A szilárdtest-akkumulátorok tömeggyártására tett erőfeszítések eddig megfeneklettek, mivel előállításuk drága, és hajlamosak megrepedni, amikor használat közben kitágulnak és összehúzódnak.
Gill Pratt, a Toyota Research Institute vezérigazgatója nemrégiben elmondta, hogy a Toyota évente mintegy 10 milliárd dollárt költ csak kutatás-fejlesztésre, ami az autók elektrifikálását célozza, de emellett a környezetvédelmi szempontoknak is megfelel. Az említett hatalmas összegből fizetik az üzemanyagcellákkal kapcsolatos K+F nagy részét, de ezenkívül több mint ezer tudós dolgozik az akkumulátorokkal kapcsolatos munkákon is. Eddig a Toyota hozta létre az egyik legnagyobb akkumulátor-szabadalmi portfóliót a világon, beleértve a szilárdtest-akkumulátorokra vonatkozó szabadalmakat is.
Az akkumulátorok képességei folyamatosan javulnak. A jelenlegihez képest a jövőbeni akkumulátortechnológiát (beleértve a Toyota szilárdtest akkumulátorait is) kevesebb szén-dioxid-kibocsátással, kisebb környezeti hatással, alacsonyabb költséggel, nagyobb teljesítménnyel és kevesebb újrahasznosítási problémával lehet jellemezni.
Ha a mai akkumulátorok használatát sokféle elektromos típusra szétterítik, Pratt szerint azonnal maximalizálhatják a szén-dioxid-kibocsátás csökkentését. Ezután a technológia fejlődésével felgyorsítható a hatékonyabb, kisebb szénlábnyomú akkumulátorok gyártása.