Lezárult az SMP Solutions több mint 485 millió forintos okosiroda-projektje. A társaság 297 millió forint vissza nem térítendő támogatást kapott a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivataltól (NKFI Hivatal) a fejlesztésekre.
A projekt keretében többek között tájékozódást segítő mobilnavigációt, vendégfogadó- és parkolástámogató alkalmazást, tárgyaló- és eszközmenedzsmentet, létesítménygazdálkodást támogató megoldást, jelentéskészítő funkciókat hoztak létre. Az intelligens irodaházi szolgáltatások javítják az épületek kihasználtságát, csökkentik a károsanyag-kibocsátásukat, de az otthoni munkavégzést is támogathatja - írták.
A közlemény szerint az SMP Solutions informatikai, bank- és biztonságtechnikai kihívások megoldásain dolgozik. Támogatásukról 2020 decemberében számolt be az NKFI Hivatal a piacvezérelt kutatás-fejlesztési és innovációs pályázatok eredményhirdetésében. A cég honlapján közzétett beszámoló szerint a projektet augusztus végén tervezték befejezni.
A budapesti cég a legutolsó beszámolója alapján 2020-ban több mint 35 milliárd forint, 2021-ben több mint 58 milliárd forint forgalmat ért el. A külföldi értékesítésük jelentős, mindkét évben 10 milliárd forint körül alakult, a nyereségük közben 3 milliárd forintról 4,35 milliárd forintra nőtt.
Szoftvertermékek és szolgáltatások
Alkalmazásintegráció: Az irodaház üzemeltetéséhez használatos rendszerek és a vállalat informatikai rendszerek integrációja biztosítja azok egymás közti kommunikációját, együttműködését. A rendszereken átívelő információk és szabályok lehetővé teszik a hatékonyabb épület-kihasználást, és modern dolgozói élményt nyújtanak a munkatársaknak és az ügyfeleknek.
Mobilnavigáció: A tájékozódást segítő, alaprajz alapú mobilnavigációval a kollégák munkaállomásai, a tárgyalók és egyéb fontos helyek kereshetővé válnak, a hozzájuk vezető navigáció megvalósulhat.
Vendégfogadás: Az irodában ideiglenesen dolgozó partnerek, vendégek automatikus beléptetése és megfelelő jogosultságokkal történő felruházása a szakrendszerek integrációjával, valamint automatizált folyamatok fejlesztésével valósul meg.
Parkolástámogatás: Hatékony, dinamikus helykiosztást valósít meg, amely mellett a foglaltsági állapot is kijelezhetővé válik. A felhasználói élményt rendszámfelismeréses beléptetéssel és a parkolóhelyhez vezető optimális út kijelzésével fokozza.
Tárgyalómenedzsment: Mobilalkalmazás támogatja a hatékonyabb tárgyalókihasználást.
Eszközmenedzsment: Elérhetővé válik az irodai eszközök hely alapú lekérdezése, azok irodából való kivitele esetén figyelmeztetést is küld a megoldás.
Létesítménygazdálkodás: A mobilalkalmazáson keresztüli igény- és hibabejelentés pontos helymegjelöléssel és fényképek csatolásával segíti a kihasználtsághoz igazított épületüzemeltetést.
HR-tevékenységek támogatása: A dolgozók be- és kiléptetési folyamatait helyszínre történő vezetéssel segíti a funkció. Az irodai és otthoni munkavégzés beosztása is menedzselhetővé válik.
Jelentéskészítő és -elemző funkciók: Az épület működéséből származó adatokat gyűjti össze és elemzi, ami elősegíti a hatékonyabb üzemeltetést és a jövőbeni tervezéseket.