Hirdetés
. Hirdetés

Hamarosan minden autónak digitális ikre lesz a felhőben

|

Az üzembeállítástól a selejtezésig.

Hirdetés

Az autóipari informatikát egy mindjobban bővülő zenekarhoz hasonlítják egy német kezdeményezés résztvevői. Az ipari és a tudományos közösség szakértői együtt kívánnak dolgozni egységesített szabályok és folyamatok létrehozásán, hogy a jármű különböző elektronikus szereplői ne kerüljenek ki a szinkronból. Végül is az összes ilyen rendszer összehangolt együttműködésének megteremtése elengedhetetlen ahhoz, hogy a jövőben gyorsabban fejlesszenek ki új funkciókat a járműben és a jármű körül, és azok biztonságosan elérhetők legyenek az autóvezetők számára a jármű teljes élettartama alatt.

Idén augusztusban kezdődött a munka összesen 13 vállalat és kutatóintézet részvételével a "Software-Defined Car" (röviden SofDCar) projektben, amelyhez három év alatt a Német Szövetségi Gazdasági és Energiaügyi Minisztérium (BMWi) mintegy 43 millió eurós támogatást ad. A munka a Bosch vezetésével zajlik. Andreas Westendorf projektvezető erről a következőket mondta: "A szoftverek és adatok új megközelítésével alapokat teremtünk a modern járművek új funkcióinak és adatok sokkal rugalmasabb kezeléséhez."

Hirdetés

A projektben partnerként részt vesznek a BooleWorks, az ETAS a, a Mercedes-Benz, a P3 digital services, a T-Systems International, a Vector Informatik, a ZF Friedrichshafen, valamint társult partnerként a baden-württembergi e-mobil BW. De ott van a projektben a Stuttgarti Egyetem, a Stuttgarti Járműtechnika és Járműmotorok Kutatóintézete (FKFS), az FZI Informatikai Kutatóközpont és a Karlsruhei Technológiai Intézet (KIT) is.

A mai járművek némelyikében jelenleg már több mint 100 vezérlőegység található. Maguk az elektromos vagy elektronikus rendszerek és a felépítésük is egyre csak összetettebbé válnak a jövőben. A komplexitást azonban mindenképpen kezelhetővé kell tenni, mivel csak így érhető el, hogy a kocsi funkciók bármikor frissíthetők legyenek a jármű egész üzemideje során. Az élettartam akár 20 év is lehet, amely alatt meg kell őrizni a jármű biztonságosságát. Minden eddiginél nagyobb szükség van ezért egy olyan szabályrendszerre, amely szabályozza az autó különböző elektronikus alkatrészeinek és rendszereinek zökkenőmentes együttműködését.

A SofDCar projekt célja, hogy lefektessen olyan szabályokat és folyamatokat, amelyekkel a jövőben minden szoftverfrissítés és verzióváltás kontrollálható, valamint létrehozzon egy következetes funkcionális és informatikai biztonsági módszertant, amelyhez ezeknek igazodniuk kell.

Ez szabályrendszer megakadályozza, hogy az egyes programok zavarják egymást, és gondoskodik róla, hogy a rendszerben megfelelően, hiba nélkül működjenek. "A SofDCar projekt vállalta a feladatot, hogy feltérképezze az autóban lévő informatikai dzsungelt. Az a célunk, hogy alapvető rendet teremtsünk a járműipari szoftverek létrehozásának és karbantartásának folyamataiban a modern, vállalatközi fejlesztési eszközláncok és a DevOps módszerek segítségével" - jelentette ki Westendorf. Ez lehetővé teszi az összetettebb funkciókat és biztonsági módszereket, amelyekre az olyan fejlett működési módokhoz is szükség van, mint az automatizált vezetés.

A projekt része egy kiterjesztett digitális iker kifejlesztése, amely a jármű fejlesztési és futásidő alatti adatainak virtuális képe. A jövőben ez az iker a járműben és a felhőben elosztott adatokat fogja magában foglalni a jármű gyártásától a selejtezésig. Ez messze túlmutat azon, amit korábban a digitális iker fogalma alatt értettek: most először fedi le egy modern jármű teljes életciklusát, és magában foglalja a felhő tartományt, az alkalmazásokat, a háttértárrendszereket és a fejlesztési rendszereket.

A projekt tervei szerint így szavatolják, hogy a járműadatok és a szoftververziók egységes, töretlen információáramlása végigfusson az összes adatbázisban és szerveren. Ez megkönnyíti és mindenekelőtt gyorsabbá teszi a szoftverfrissítések és az új digitális funkciók, szolgáltatások bármikori bevezetését. "A digitális iker az autó informatikai szempontból optimalizált partnere, amely a felhőben is modern elektronikus eszközzé teszi az autót" - mondta Westendorf.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.