A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) 9,3 milliárd forint vissza nem térítendő európai uniós támogatással és 5,3 milliárd forint intézményi forrás felhasználásával fejleszti szolgáltatásait, a papírmunka csökkentését és az ügyintézés egyszerűsítését segítő projekt negyedik üteme is lezárult.
Mint ismeretes, a 2023. június 29-ig létrejövő fejlesztések a NAV adó-, jövedéki, felszámolási és végrehajtási, valamint bűnügyi tevékenységeihez kapcsolódnak. A projekt hat ütemben és négy fő fejlesztési céllal valósul meg az ügyfélkapcsolati rendszerek fejlesztése, a kkv-szolgáltatások fejlesztése, az adatpiac és publikációs felület kialakítása, valamint a végrehajtási eljárások korszerűsítése érdekében.
A projekt szeptemberben lezárult negyedik ütemében a NAV-portálhoz és a contact centerhez kapcsolódó fejlesztések és eszközbeszerzések valósultak meg.
A NAV-portál projektelem célja a jogkövető adózók támogatása, valamint a szolgáltatási szint és az ügyfél-elégedettség növelése a kor követelményeinek megfelelő új, online állampolgári és vállalkozási, információs és ügyintézési felület elindításával. A NAV-Mobil applikáció fejlesztésével olyan alkalmazás jött létre, amely harmonizál a NAV más kommunikációs felületeivel. Segítségével könnyen, már mobiltelefonról is elérhetők a legfrissebb adózási információk és szolgáltatások - hívta fel a figyelmet az adóhivatal.
A contact center projektelem fejlesztései és beszerzései eredményeként létrejött új, egységes ügyfélkapcsolati szolgáltatás célja, hogy az ügyfelek ugyanarra a kérdésre egységes választ kapjanak, függetlenül attól, hogy melyik ügyfélszolgálati szervezettel kerültek kapcsolatba, honnan és milyen kommunikációs csatornán zajlott a tájékoztatás, illetve ügyintézés.
A szolgáltatások elérhetősége a kormányzati ügyfélvonalon (1818) keresztül biztosított.
A Széchenyi 2020 program révén a következő években megújulnak az ügyfeleket segítő egyes szolgáltatások és online megoldások. A Közigazgatás- és Közszolgáltatás-fejlesztés Operatív Program keretében megvalósuló kiemelt projekt célja az adóügyekkel kapcsolatos papírmunka csökkentése, valamint az ügyintézés egyszerűsítése az ügyfelek és az ügyintézők számára - jelezte a NAV.