Az EgészségAblak alkalmazás bevezetése jelentős előrelépést hozott a digitális egészségügyi időpontfoglalás terén Magyarországon. Az alkalmazás célja, hogy egyszerűbbé és gyorsabbá tegye a járóbeteg-szakellátásra való bejutást, miközben hozzájárul az egészségügyi kapacitások hatékonyabb kihasználásához. Az időpontfoglalási funkcióval a betegek kényelmesen választhatnak a rendelkezésre álló időpontok közül, és akár mobiljuk naptárával is összekapcsolhatják a foglalásaikat, ami megkönnyíti a mindennapi tervezést.
Az EgészségAblak funkcionalitása azonban nem merül ki az időpontfoglalásban. Az alkalmazás hozzáférést biztosít a felhasználók egészségügyi adataihoz, például leletekhez, zárójelentésekhez, receptekhez, és tartalmazza az ország legátfogóbb egészségügyi adatbázisát. Újdonságként megjelent a betegelégedettségi funkció, valamint az "Egészség A-tól Z-ig" szócikkgyűjtemény, amely hasznos információkkal segíti a felhasználókat. Az applikáció ezenkívül lehetőséget nyújt a biztosítási jogviszony ellenőrzésére és az e-beutalók alapján történő időpontfoglalásra.
Bár az applikáció népszerű, hiszen több mint 3,5 millióan töltötték le, a foglalások kihasználtsága problémákat vet fel. Az elmúlt hónapokban közel 2,4 millió foglalás történt, de ebből több mint 440 ezerszer a páciensek nem jelentek meg az előre lefoglalt időpontjukban. Ezért kiemelten fontos, hogy a nem igénybe vett időpontokat a felhasználók lemondják, amire az alkalmazás is lehetőséget nyújt. Ezzel elkerülhetők az üres helyek, és más betegek számára biztosíthatók az ellátáshoz szükséges időpontok.
A ComputerTrends még október 27-én kereste meg a BM illetékeseit, hogy a jövőre nézve milyen lépéseket kívánnak tenni a probléma orvoslására - például edukációval - de azóta sem érkezett válasz a tárcától. Azóta azonban kiderült, hogy az időpontfoglalási rendszer hatékonyságának további javítása érdekében országos plakátkampány indult, amely az EgészségAblak népszerűsítésére irányul. A kampány célja, hogy szélesebb körben ismertté váljon az alkalmazás, csökkentve a várakozási időket és növelve a foglalási rendszer használatát. Az applikáció fejlesztése és a tudatos használat elősegíti a gördülékenyebb betegellátást, miközben tehermentesíti az egészségügyi dolgozókat, hiszen a betegek maguk választhatják ki a számukra legalkalmasabb időpontot.