Budapest jegy- és bérletautomatái technológiai frissítésen eshetnek át, amely magában foglalja mind a meglévő eszközök korszerűsítését, mind új, digitálisan fejlettebb automaták telepítését. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) bejelentése szerint az automatákat további öt évig a Senso-Media Zrt. üzemelteti, amely biztosítja a fizikai infrastruktúra és a háttérrendszerek stabil működését.
A jegyértékesítési rendszer az elmúlt tíz évben több mint 146 millió tranzakciót bonyolított le, összesen 378 milliárd forint értékben. A legforgalmasabb időszakokban a BKK bevételeinek több mint 60%-át az automata-hálózaton keresztül vásárolt jegyek és bérletek adták.
A digitális csatornák - például a BudapestGO alkalmazás és a Pay&GO fizetési megoldás - egyre nagyobb szerepet kapnak az utazási termékek értékesítésében. A prognózisok szerint 2025-ben ezek aránya meghaladja a 30%-ot. Ennek ellenére az automaták továbbra is kulcsszereplők maradnak, hiszen jelenleg az értékesítések 50%-át bonyolítják.
A BKK célja, hogy a több mint 300 eszközből álló automatahálózat stabilan, korszerű technológiai háttérrel működjön. Az új szerződés lehetőséget biztosít a régebbi berendezések teljes körű megújítására, valamint új, modern jegyautomaták bevezetésére, amennyiben a Fővárosi Közgyűlés támogatja a fejlesztést és biztosítja a beruházási forrásokat.
Már most is megjelentek Budapest egyes frekventált csomópontjain, például a Deák Ferenc tér és az Oktogon metróállomás bejáratánál, azok az új generációs jegyautomaták, amelyek nagy érintőképernyővel és továbbfejlesztett felhasználói felülettel rendelkeznek. A tervek szerint ezek az eszközök 35 régi automatát váltanak majd fel.
Ha a fővárosi döntéshozók támogatják a projektet, akkor 2025-ben megkezdődhet, és 2026-ra befejeződhet a teljes hálózat modernizációja, amely nemcsak a régi automaták belső és külső felújítását, hanem új, innovatív berendezések telepítését is magában foglalja a legforgalmasabb és turisztikailag kiemelt helyszíneken.
Ez a fejlesztés nemcsak a fizikai infrastruktúrát érinti, hanem a digitális szolgáltatásokat és a jegyvásárlási élményt is egy magasabb szintre emelheti.