Az autóipar jobb koncepciókat követel a politikusoktól az ágazat elektromos mobilitás irányába történő átalakítása érdekében. "A feleknek fel kell ismerniük egy egész kontinens ipari átalakulásának összetettségét. A (németországi) választások után egy koalíciós megállapodásban kell bemutatni az összes különböző kérdést, mégpedig úgy, hogy az működőképes legyen" - mondta Hildegard Müller, a Német Autóipari Szövetség (VDA) elnöke a Neue Osnabrücker Zeitung beszámolója szerint.
Müller szerint az energiatermelés, a töltőinfrastruktúra és az elektromobilitás témakörét ágazatközi alapon kell átgondolni. Németországnak e tekintetben globális felelőssége van. "Az éghajlatvédelemnek gazdasági és társadalmi sikermodellnek kell lennie. Csak ha a mi utunkat másolják világszerte, akkor segíthetünk igazán az éghajlaton" - állapította meg Müller.
Szerinte nem elég "néhány töltőállomást" felállítani. "Az elektromos hálózathoz is csatlakozniuk kell, és az elektromos hálózatnak is stabilnak kell lennie, amikor az egész utca tölti az e-autókat. És ennek a villamos energiának zöld villamos energiának kell lennie, mert senki sem akar barnakőszénnel tankolni" - idézte a szakembert a Golem.de német informatikai portál. Emellett az árnak is megfelelőnek kell lenniük, ezért a megújuló energiaforrásokról szóló törvényben (EEG) meghatározott járulékból engedni kell, véli a szövetség elnöke.
Jelenleg a megújuló az EEG értelmében a zöldáram támogatására kivetett adó 6,5 eurocent kilowattóránként. Az illeték elengedésével az otthoni töltés mintegy 20 százalékkal olcsóbbá válna. Az autópályák mentén található egyenáramú töltőállomásokon való töltés esetén a megtakarítás körülbelül 10 százalékos lenne. Az autóipar már évek óta ezt követeli.
Ezzel összefüggésben a VDA vezetője nemzetközi együttműködést sürget, mivel Németország nem tudja fedezni a zöldáram iránti igényt nemzeti szinten. "Az afrikai és latin-Amerikai piacokat most osztják szét. Németországnak és Európának mostantól érdeklődést kell tanúsítania a forgalmazás iránt, és sürgősen intenzívebb erőfeszítéseket kell tennie a partnerségek és kereskedelmi megállapodások létrehozására" - jelentette ki Müller.
Az azonban nem világos, hogy Németország milyen mértékben tud áramot importálni Afrikából vagy Latin-Amerikából. A Desertec projekt például, amely Észak-Afrikából Németországba akart áramot szállítani kábelen keresztül, megbukott. Ehelyett most olyan energiaforrások előállítását fontolgatják, mint a hidrogén vagy a szintetikus üzemanyagok előállítása a napsütésben és szélben gazdag régiókban.