Az amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Hivatal elnöke, Jennifer Homendy aggályokat fogalmazott meg az elektromos járművek súlya és terjedelme miatt, amelyeket az autógyártók a növekvő kereslet és a kibocsátási előírások teljesítése érdekében gyártanak.
"Aggódom amiatt, hogy az utakon közlekedő járművek - köztük az elektromos járművek - nagyobb önsúlya, valamint növekvő mérete és teljesítménye miatt minden közlekedőre nézve megnő a súlyos sérülések és halálesetek kockázata" - mondta Homendy.
Az elektromos járművek akkumulátorai nehezek és drágák, az autógyártók pedig többet kérhetnek a nagyobb autókért. Homendy a General Motors GMC Hummer EV modelljét állította pellengérre, mint a nagyobb és nehezebb járművek felé mutató tendencia különösen kirívó példájaként. A mérleg ugyanis több mint 9000 fontnál (több mint 4 tonna) állt meg.
"Csak az akkumulátorcsomag súlya meghaladja a 2900 fontot (1,3 tonnát), ami körülbelül egy Honda Civic súlyának felel meg. Ez jelentős hatással van a közlekedés valamennyi résztvevőjének biztonságára" - mondta.
A közlekedésbiztonsági szabályozó hatóság megemlítette azt is, hogy a Ford Motor F-150 Lightning pickupja akár másfél tonnával nehezebb lehet, mint ugyanennek a teherautónak a nem elektromos hajtású változata, és azt is, hogy a Ford Mustang Mach-E és a Volvo XC40 EV körülbelül 33 százalékkal többet nyom, mint a benzinüzemű megfelelőjük.
A megjegyzések akkor hangzottak el, amikor a Biden-kormányzat a tavaly aláírt 550 milliárd dolláros inflációcsökkentő törvényből származó adójóváírások bevezetésével igyekszik minél több vezetőt meggyőzni arról, hogy térjen át az elektromos járművekre. Homendy méltatta a kormány erőfeszítéseit a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére, de figyelmeztetett, hogy ennek lehetnek nem szándékolt következményei, például a közúti halálesetek számának növekedése. "A biztonságot, különösen az új közlekedési politikák és az új technológiák esetében, nem lehet figyelmen kívül hagyni" - mondta a Bloomberg szerint.