A Microsoftnál nagy terveket szőnek a Windows 365-tel kapcsolatban, és úgy tűnik, arra számítanak, hogy a Windows releváns marad, még akkor is, ha a PC-ipar az elkövetkező hónapokban és években visszaesik.
Amint azt sok felhasználó már észrevette, a Microsoft egyre több reklámokat présel mindenbe, az új Windows 11 keresőmezőtől kezdve az Edge böngészőig (és egyéb alkalmazásokig). Így talán nem túl meglepő, hogy a cég vezetősége a Windowst reklámok közvetítésére szolgáló eszközként állítja be -mind az első féltől származó Microsoft "házi" reklámok, mind a harmadik féltől származó reklámok esetében. Ezt maga Satya Nadella vezérigazgató is elismerte.
De vannak még ennél is átfogóbb tervek egy új Windows üzleti modell létrehozására, amint azt a Microsoft karrieroldalán a közelmúltban megjelent számos álláshirdetés is bizonyítja az újonnan létrehozott Windows Incubation team számára. Ez a csapat a Windows és a Windows 365 még szorosabb összekapcsolására törekszik "a Windows 365-tel közvetlenül integrált webalapú héj" létrehozásával.
A végcél az lehet, hogy vékonykliensű és alacsony költségű eszközöket értékesítsenek vállalkozásoknak és fogyasztóknak, és a költségeket hirdetések és előfizetések ellentételezik. Az álláshirdetésben erről ez szerepel: "Az általunk létrehozott építőelemek új irányt jelölnek ki a Windows élménye és üzleti modellje számára - a hirdetéseken és előfizetéseken keresztül működtetett olcsó PC-ktől kezdve az új, közvetlenül a felhőhöz kapcsolódó hardvereszközökig a munka és az élet területén."
A Microsoft 2021 augusztusában tette általánosan elérhetővé Windows 365/Cloud PC szolgáltatását (kódnevén Deschutes). A Windows 365 egy felhőalapú virtualizációs szolgáltatás, amely az Azure Virtual Desktopra épül és kiegészíti azt. A Windows 365 egyelőre csak üzleti felhasználóknak szól, és havonta 20 és 162 dollár közötti összegbe kerül felhasználónként, a magok, a RAM és a tárhely függvényében. Tekintettel azonban arra, hogy a Windows 365 Business SKU akár egy alkalmazottat foglalkoztató vállalkozásokra is skálázható, nem túl meglepő, hogy a Microsoft illetékesei már azon gondolkodnak, hogyan lehetne a Windows 365-öt a fogyasztók számára is elérhetővé tenni.
A Microsoft júliusban csendben áthelyezte a Windows 365 csapatát Panos Panay termékigazgató és Windows-vezérigazgató alá. A csapat a Windows 365 alkalmazás mellett több fejlesztésen is dolgozik. A Windows 365 Booton, amely lehetővé teszi majd a felhasználók számára, hogy közvetlenül a felhőalapú PC-jükre bootoljanak. A Windows 365 Switchen, amely lehetővé teszi majd a felhasználók számára, hogy a helyi és a felhőalapú PC-k között ugyanolyan egyszerűen mozogjanak, mint ahogyan ma a különböző asztali számítógépek között mozoghatnak. Illetve dolgoznak a Windows 365 Offline-on is, amely lehetővé teszi a Windows 365 szolgáltatással való adatvesztés nélküli szinkronizálást. A Microsoft egyik képességhez sem közölt nyilvános szállítási célokat, de nemrégiben egy "Technical Takeoff" virtuális ülésen bemutatta a Switch funkciót - számolt be a ZDNet.
Eközben a Microsoft WebXT szervezete, amely több ezer szoftvermérnököt foglal magában, akik a Bing, Search, Edge, Maps, Ads, News és más termékeken dolgoznak, a fogyasztók és a vállalati felhasználók számára egyaránt saját produkciókkal készül. A csapat rengeteg munkát végez a gépi tanulás, a beszéd, a számítógépes látás és a természetes nyelvi feldolgozás területén, amelyeket a az említett termékek mindegyikébe beépít.