A Porsche jelenleg csak egy EV-t kínál, a Taycant. Oliver Blume vezérigazgató azonban az éves közgyűlésen tartott kerekasztal-beszélgetésen - ahol a héten bejelentette az új célokat - újságíróknak elmondta, hogy "a Porsche jövője elektromos". A több EV integrálása felé tett lépés a Porsche kínálatába számos más vállalat hasonló lépését követi. A GM, a Ford és egy sor más autógyártó is bejelentette, hogy a belső égésű motorral működő járművek gyártásáról átállnak az elektromos meghajtásúakra.
A töltőhálózat a Porsche EV-törekvéseit fogja kísérni. A Porsche "elektromos kútjai" kizárólag a vállalat által gyártott autói és vezetői számára szándékoznak fenntartani. Ezek az egységek egyelőre Ausztriában, Németországban és Svájcban, nagy forgalmú területeken épülnének meg, méghozzá elég gyorsan, mert a telepítések már idén elkezdődnek. A közlekedés az EU szén-dioxid-kibocsátásának közel negyedéért, Svájc kibocsátásának 41 százalékáért felelős. A Porsche - az autóipar viszonylag kis szereplője - önmagában nem fogja megoldani a problémát, de minden egyes tonna ki nem bocsátott szén-dioxid számít.
Bár a nyilvános töltés felé már volt némi elmozdulás, a Porsche most azt közölte, hogy a saját hálózatba való beruházás célja az EV-eladások fellendítése. Ez a terv emlékeztet a Tesla amerikai SuperCharger hálózatára, amelyet eredetileg azért fejlesztettek ki, mert a vállalat első modelljeinek megjelenésekor még nem létezett hálózat. Természetesen ezek a töltők nagy vonzerőt jelentettek és jelentenek ma is a Tesla-tulajdonosok számára. Mivel a töltők egyre inkább jelen vannak mindenütt, a Tesla éppen azt fontolgatja, hogy részben megnyitja a hálózatát.
A Porsche filozófiája azonban más. Fel akarja turbózni az ügyfelei töltési élményét, mondván, hogy az állomások luxus pihenőhelyként szolgálhatnak a kikapcsolódásra, miközben a járművek feltöltődnek. Ez nagyon távol áll attól, amit egy hagyományos Porsche-tulajdonos a mai benzinkutakon tapasztalhat. A cég mintha még egy okot akarna szolgáltatni arra, hogy aki megteheti, vegyen Porschet.