A Porsche és a Siemens közösen épít gyárat Chilében, Punta Arenastól északra a szinte teljesen szén-dioxid-semleges üzemanyag előállításához. A Patagóniában található épülő komplexumban a Siemens, a Porsche és néhány más cég kezdetben egy kísérleti üzem építését tervezi, amely már 2022 -ben mintegy 130 ezer liter e-üzemanyagot állít elő. A termelési kapacitást azonban 2024-re mintegy 55 millió liter, 2026-ra pedig 550 millió literre kell bővíteni.
Chilét nem véletlenül választották. Az ország 2025-ig 5 gigawattos (GW) elektrolizáló kapacitást szeretne elérni, amely 2030-ra várhatóan 25 GW-ra nő. A cél a világon legolcsóbb hidrogén előállítása. A Haru Oni projekt szélenergiát használ a dél-chilei Magallanes tartományban. Első lépésben szélenergiát használnak fel a víz oxigénre és zöld hidrogénre való bontásához. Ezután a CO2-t ki kell szűrni a levegőből, és a hidrogénnel kombinálva szintetikus metanolt kell képezni belőle, amely az e-üzemanyagok alapját képezi. A Porsche kezdeményezte a demonstrációs projektet, és az e-üzemanyagokat saját, belső égésű motorral felszerelt járműveiben fogja használni.
Michael Steiner, a Porsche Kutatási és Fejlesztési Igazgatóságának tagja elmondta: "A 911-es ikonunk különösen alkalmas az e-üzemanyagok használatára. De hasonlóak a népszerű történelmi járműveink is, mert a valaha gyártott Porschék körülbelül 70 százaléka ma is az utcán van A megújuló üzemanyagokkal végzett tesztek nagyon sikeresek. Az e-üzemanyagokkal a jövőben akár a belső égésű motorok fosszilis szén-dioxid-kibocsátása 90 százalékkal is csökkenthető lesz. Az első chilei üzemanyagot 2022-től többek között a Porsche Mobil 1 Supercup versenyautóinkban fogjuk használni."