Az okostelefonokon használt alkalmazások között a második legnépszerűbbek a pénzügyi applikációk, közvetlenül a közösségi médiát követően - állapította meg a Magyar Bankholding júliusi online kutatása.
Az 525 ember bevonásával készített reprezentatív kutatás szerint a válaszadók 87 százaléka használ közösségi média applikációkat, mint a Facebook és az Instagram, ehhez közeli, 73 százalékos a pénzügyi alkalmazások alkalmazása is. Népszerű applikációk még a játékok (45 százalék), a webshopok (40 százalék), illetve az online újságok, streaming szolgáltatások és videómegosztók egyaránt 39 százalékkal.
Az okostelefonnal rendelkezők átlagosan 24 alkalmazást tárolnak készülékükön, amelyek közül 11-et használnak rendszeresen.
A pénzügyi alkalmazásoknál leginkább az alapvető funkciókat használják, illetve tartják nélkülözhetetlennek a felhasználók. Ezek a forintátutalások és a számlaegyenleg-lekérdezés, amelyeket az emberek háromnegyede vesz igénybe, és kétharmada tart elengedhetetlennek. Emellett, a válaszadók több mint fele használja a mobilfizetés funkciót is.
A válaszadók zöme szerint gyors és kényelmes az interneten intézni pénzügyeket, az internetbanki alkalmazásokat a lakosság 56 százaléka hetente többször, 19 százaléka heti egyszer használja.