A Line-on, Japán legnépszerűbb üzenetküldő alkalmazásán 4 millió alkotó táplálja a matricagazdaság fellendülését. A Line-on, amely Japán, Tajvan és Thaiföld legnépszerűbb üzenetküldő alkalmazása, a matricák képezik a virágzó alkotói gazdaság alapját - írta a Rest of World.
A Line-t elsősorban üzenetküldésre használják, a matricák pedig manga stílusú rajzok, amelyekkel a felhasználók kifejezhetik személyiségüket. A matricák az emojiknál szélesebb körű karakterválasztékkal a felhasználók számára a gyorsírás dinamikusabb és specifikusabb formáját kínálják, amely a kulturális trendeket is megragadja.
A Line 2011-ben indult saját matricákkal, de a matricagazdaság 2014-ben indult be, amikor a vállalat megnyitotta piacterét az alkotók előtt. Csak 2020-ban a Line 200 millió dolláros bevételt ért el matricákból, és 4 millió tervező készített matricákat a platformon.
Így néz ki a matrica-biznisz:
- A matricák jellemzően 40 darabos csomagokban érkeznek, amelyek ára 1 és 5 dollár között mozog.
- Az Apple vagy az Android 30 százalékos díjat szed a vásárlás után.
- A fennmaradó 70 százalék fele-fele arányban oszlik meg a Line és a készítő között.
- Mint minden piactér, a Line matricaüzlete is az erősek törvényét követi: a 10 legjobb matricakészítő átlagosan 10 millió dolláros forgalmat bonyolít a korlátlan ideig (teljes életre szóló) használható matricákból.
A matricákból származó bevételek növekedésével azonban a piac egyre telítettebbé vált. A művészek szerint a legnépszerűbb karakterek már beálltak, ami megnehezíti az áttörést. A Line egyrészt népszerűsíti a matricák készítésének lehetőségét a művészek számára, ugyanakkor elismeri, hogy az új alkotók segítése az egyik legnagyobb kihívás - írta a The Hustle.