A Mercedes-Benz szerdán közölte, hogy a Google-lal együttműködik a navigáció terén, és "szuperszámítógép-szerű teljesítményt" kínál majd minden automatizált vezetési szenzorral ellátott autóban, mivel igyekszik felvenni a versenyt a Teslával és a kínai újoncokkal.
Az új és régi autógyártók versenyben vannak a Tesla által bevezetett szoftveres funkciókkal, amelyek lehetővé teszik a jármű teljesítményének, az akkumulátorok hatótávolságának és az önvezető képességeknek a távolból történő frissítését.
A német autógyártó megállapodott a bevétel megosztásáról a félvezetőgyártó Nvidiával, amely 2020 óta partnere az automatizált vezetési szoftverek terén, hogy csökkentse a drága, nagy teljesítményű félvezetők beszerzésének kezdeti költségeit - közölte szerdán Ola Kaellenius vezérigazgató. "Csak egy erősen támogatott chipért fizetünk, aztán kitaláljuk, hogyan maximalizáljuk a közös bevételt" - mondta.
De csak az extra opciós csomagért fizető ügyfelek kapnának Lidar-érzékelő technológiával és más, az automatizált "3. szintű" vezetéshez szükséges hardverrel felszerelt autókat, amelyeknek magasabb a változó költsége - mondta Kaellenius.
Az önvezető szenzorokat gyártó Luminar Technologies, amelyben a Mercedesnek van egy kis részesedése, szerdán bejelentette, hogy több milliárd dolláros megállapodást kötött az autógyártóval, hogy az évtized közepéig a szenzorait a járművek széles skálájába integrálják, ami a Luminar részvényeinek több mint 25 százalékos emelkedését eredményezte.
A Mercedes a kaliforniai Sunnyvale-ben tartott szoftverfrissítési napon különféle bejelentéseket tett, amelyek részletesen bemutatták az autógyártónál évek óta zajló folyamat stratégiáját. Ennek célja, hogy a különböző beszállítóktól származó szoftvereket integráló, foltokban álló megközelítésről áttérjen a szoftverek magjának ellenőrzésére és a partnerek bevonására.
A vállalat 2022-ben több mint egymilliárd eurós bevételre tett szert a szoftveralapú bevételekből, és arra számít, hogy ez a szám 2030-ra magas egyszámjegyű milliárdokra emelkedik, miután az évtized közepétől bevezetik az új MB.OS operációs rendszert.
Ez a becslés a teljes bevétel arányát tekintve konzervatívabb, mint amit mások, például a Stellantis és a General Motors tettek. "Óvatos megközelítést alkalmazunk, mert ebben a szakaszban még senki sem tudja, mekkora ez a potenciális aranybánya" - mondta Kaellenius.
A Mercedes szerint a Google-lal való együttműködés lehetővé tenné, hogy autóiban közlekedési információkat és automatikus átirányítást kínáljon. A sofőrök a YouTube-ot is nézhetik majd az autók szórakoztató rendszerén, amikor az autó parkol, vagy a 3-as szintű autonóm vezetési módban van, amely lehetővé teszi a sofőr számára, hogy bizonyos utakon levegye a szemét a kormányról, amíg szükség esetén vissza tudja venni az irányítást.
Más autógyártók, például a General Motors, a Renault, a Nissan és a Ford a Google szolgáltatásainak egész csomagját építették be járműveikbe, olyan funkciókat kínálva, mint a Google Maps, a Google Assistant és más alkalmazások. A Mercedes közelgő moduláris architektúrájú platformjára épülő összes járműben úgynevezett hiperképernyők is lesznek, amelyek az autó egész pilótafülkéjére kiterjednek - közölte a vállalat a Reuters beszámolója szerint.